software Německý softwarový obr SAP si naordinoval změny a z „kravaťácké“ společnosti se chce posunout více k firmám typu Google. „Chceme se změnit a musíme se změnit,“ říká v centrále společnosti v německém Walldorfu vedení SAP. „Musíme přijmout více startupového myšlení a fungování, protože stále více se startupy soupeříme. Občas jsou to pot a slzy, naštěstí ale ne krev. Takže to jde. SAP se zásadně zjednodušuje,“ navazuje v rozhovoru pro týdeník Euro jeden z šéfů databázových technologií v německé firmě Rolf Schumann. „Musíme se změnit a adaptovat, není jiná cesta.“
SAP, který patří mezi největší světové výrobce podnikového softwaru na světě, se začíná výrazně dotýkat fenomén mobilních zařízení a mladé generace lidí, kteří už nechtějí používat složité aplikace, čekat na aktualizace několik let a od práce neočekávají pouze sezení v kanceláři. Podle společnosti SAP se změny v chování firmy dotkly až 80 procent jejích zaměstnanců.
V praxi to vypadá třeba tak, že firma propustila dva tisíce lidí, kteří měli co do činění s tradičním licenčním softwarem, a namísto toho chce přijmout mladou krev. Takovou, která vyrůstá na chytrých zařízeních a cloudu, funguje a přemýšlí jinak. SAP si nechce nechat utéct takzvanou generaci Y, která žije na internetu a která své návyky přenáší i do pracovního prostředí.
„Například nám teď mnohem více jde o uživatelské prostředí a uživatelskou zkušenost s našimi systémy a aplikacemi, ne pouze o samotnou IT stránku věci,“ vysvětluje designérka z německého SAP AppHaus Beate Rieferová.
Právě ona patří k oné nové generaci mladých zaměstnanců, kteří si hrají s pestrobarevnými lístečky, jež pak lepí na tabuli, a vymýšlejí, jak věci zjednodušit.
Pohonem změn ve firmě SAP je zejména cloud a přechod na nový model placení za software.
l