Když Profit ve svém čísle 36 v roce 1993 psal o GiTy, a. s., měla již tato brněnská firma za sebou zhruba dva a půl roku své existence, ale také i první bouřlivý vývoj, který se projevil jak v počtu zaměstnanců, tak v obratu.
PROFIT PO DESETI LETECH….
GiTy nesporně patří k těm českým firmám, které začínaly, jak se říká, od piky - s pár zaměstnanci, aby se z nich během let staly velké společnosti. Společnost založili v roce 1990 Valentin a Olga Girstlovi. V prvním roce své existence se specializuje na dodávku kabeláží, má čtyři zaměstnance a obrat tři miliony korun. V roce 1993, kdy byl v Profitu o této firmě zveřejněn článek, zprovozňuje první optickou síť s páteřním protokolem FDDI (Fibr Data Distributed Interface). V tomto roce má firma 293 zaměstnance a obrat 330 milionů korun. Odpověď na otázku, jaký byl největší úspěch firmy v uplynulých deseti letech, se v případě GiTy hledá velice obtížně. A těžko může být jednoznačná. Téměř v každém roce se do historie firmy zapisuje nějaká významná událost. Například v roce 1994 vyvíjí GiTy novou verzi systému CTSe pro telekomunikační přenosy a registruje jeho značku v evropských zemích jako svoji ochrannou známku. V tomto roce obsazuje 15. místo mezi 100 největšími firmami IT trhu v ČR. O rok později zase buduje privátní datovou síť WAN a zahajuje zkušební provoz satelitního hubu. V závěru roku již nabízí rychlý a bezpečný přenos dat, hlasu a obrazu mezi vzdálenými lokalitami. V tomto roce také otvírá již druhou zahraniční pobočku - po Slovensku je to v Bulharsku. V roce 1996 poprvé přesáhl obrat firmy jednu miliardu korun. V roce 2001 dochází ke změnám v řízení společností skupiny GiTy. Cílem je specializace jednotlivých dceřiných společností v daných technologických oblastech. Akciová společnost GiTy se specializuje na systémovou integraci při budování výkonných datových sítí LAM a poskytování dalších služeb, společnost s ručením omezeným GiTy Net na poskytování telekomunikačních služeb. Jako svoji vizi GiTy mimo jiné uvádí kvalitní péči o zákazníka a snahu poskytnout mu nejvyšší možnou užitnou hodnotu za jím vynaložené investice, ale také zájem rozvíjet a zhodnocovat tvořivé schopnosti zaměstnanců, a tím vytvářet profesionální a silnou telekomunikační společnost.