Menu Zavřít

Globální firmy dominují

25. 3. 2005
Autor: Euro.cz

Důvěryhodné značky 2005

PRAHA (hns) - Reader’s Digest hledal nejdůvěryhodnější značky ve čtrnácti evropských zemích v mezinárodním průzkumu European Trusted Brands 2005. Nejčastěji evropští spotřebitelé volili značky Nivea (zvítězila ve čtrnácti zemích ve své kategorii), Nokia (čtrnáct zemí), Visa (třináct zemí), Canon (devět zemí) a Colgate (sedm zemí). Průzkum proběhl již pátým rokem, letos hodnocení probíhalo ve 20 kategoriích společných pro všech čtrnáct zemí, navíc si každá země mohla zvolit další lokální kategorie. Téměř 25 tisíc respondentů hodnotilo kvalitu, hodnotu, důvěryhodnost, image a pochopení potřeb zákazníka. Průzkum kromě toho zahrnuje i dotazy na důvěru v instituce, v profese a ve vládní politiku. Výsledky české části shrnuje tabulka - oproti loňskému roku došlo jen ke čtyřem změnám: IBM nahradilo Intel, Čedok Fisher, Avon značku Wella a Odol dotazovaní spotřebitelé upřednostnili před Signalem.

Důvěryhodné značky v Česku
(European Trusted Brands 2005)

Globální kategorie

  • Auto - Škoda
  • Kuchyňské spotřebiče - ETA
  • PC - IBM
  • Mobil - Nokia
  • Fotoaparát - Olympus
  • Cestovní kancelář - Čedok
  • Banka/stavební spořítelna - Česká spořitelna
  • Platební karta - Visa
  • Pojišťovna - Česká pojišťovna
  • Internet - Seznam.cz
  • Prodejce benzínu - Aral
  • Nealkoholické nápoje - Mattoni
  • Vitamíny - Centrum
  • Zubní pasta - Odol
  • Péče o vlasy - Avon
  • Kosmetika - Avon
  • Péče o pleť - Nivea
  • Prací prášek Ariel

Lokální kategorie

bitcoin_skoleni

  • Pečivo - Odkolek
  • Leasingová společnost - ŠkoFIN
  • Čisticí prostředek - Jar
  • Zahradnické vybavení - Mountfield
  • Mléčné výrobky - Olma
  • Potrava pro domácí zvířata - Pedigree
  • Maloobchodník - Kaufland
  • Čaj - Jemča

Pramen: Reader’s Digest

  • Našli jste v článku chybu?