Menu Zavřít

GLOBÁLNÍ ŘÍŠE LOKÁLNÍCH ZNAČEK

24. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Akvizicí Bass Brewers se Interbrew stává světovou dvojkou

Belgická pivovarnická skupina Interbrew N. V. Leuven zaznamenala při budování svého celosvětového impéria další úspěch. Po trpělivém vyjednávání se dohodla s britskou skupinou Bass, že za 2,3 miliardy liber šterlinků převezme její pivovarnickou divizi. Tím, že Interbrew bude na ostrovech kontrolovat už skoro třetinu tamního trhu s pivem, stane se světovou dvojkou – hned za americkým Anheuser Busch. V tuzemsku, kde akvizicí získává Pražské pivovary, jí bude patřit kolem třinácti procent trhu piva. Akvizici, vůbec největší v dějinách evropského pivovarnictví, ještě musejí posvětit regulační úřady Evropské unie.

„Aktivity na britském trhu budou pro naši skupinu nejdůležitější. Pomohou nám splnit ambiciózní cíl – stát se vedoucím hráčem na světovém trhu piva, prohlásil šéf Interbrewu Hugo Powell. Dodal, že vařit pivo je „lokální byznys , a Interbrew se proto bude opírat o sílu značek silných v určitém regionu.

Belgičané, kteří se v souboji o Bass Brewers utkali s dánským Carlsbergem a jihoafrickou společností SAB, celou transakci financují z vlastních zdrojů. Britům zaplatí na ruku přes 1,4 miliardy liber, dalších 874 milionů pak představují převzaté dluhy Bass Brewers. Do Británie už vkročili podruhé. Koncem května se dohodli na převzetí pivovarů Whitbread.

MMF24

Bass je největším britským exportérem hořkopěnného moku, kterého nejvíce prodává ve Spojených státech amerických, Itálii a Španělsku. Nový vlastník se netají tím, že dosavadní odbytové kanály hodlá dále rozšiřovat, což by mělo platit i pro Pražské pivovary.

Spokojenost panuje i u Bassu. Zbavil se pivovarnického byznysu, který mu nevynášel podle jeho představ, a může se nyní zaměřit na rozsáhlou expanzi v hotelnictví a pohostinství. „Věříme, že světový trh hotelových služeb ještě skýtá četné možnosti, citoval tisk šéfa Bassu Sira Iana Prossera. Koncern Bass nyní po celém světě vlastní nebo provozuje (i na základě franchisingových dohod) přibližně 2900 hotelů nabízejících 480 tisíc pokojů (Holiday Inn, Crown Plazza, Intercontinental), a je tak druhým největším provozovatelem hotelů na světě za americkou skupinou Cendant. Součastí koncernu Bass ale zůstane divize Bass Leisure Retail, spravující zhruba 3000 restaurací a hostinců (mimo jiné Vintage Inns, Harvester, Toby). Akcie Bassu na Londýnské burze cenných papírů po uveřejnění zprávy o akvizici minulou středu vzrostly o více než čtyři procenta na 732 pencí.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).