Celosvětově působící mediální agentura ZenithOptimedia předpovídá v letošním roce nárůst globálních reklamních výdajů o 4,1 %. Silnější růst se předpokládá v letech 2012 a 2013. Nejrychleji rostoucím médiem je internet, následovaný televizí.
Foto: Profimedia.cz
Nejrychleji rostoucím médiem je již několik let po sobě internet, tento trend bude pokračovat i nadále a bude tak čím dál tím více konkurovat televizi a tištěným médiím. Televize je v současnosti druhým nejrychleji rostoucím médiem (6,2 % ročně) a díky objemu investovaných finančních prostředků nejvíce přispívá k celkovému globálnímu růstu investic do reklamy.
Internet stabilně pokračuje v trendu posledních let - v porovnání s jinými médii roste nejrychleji, a to v průměru o 14,2 % ročně (v letech 2010 až 2013). Nejrychleji rostoucím segmentem je bannerová reklama (o 16,4 % ročně), zejména díky online videu a sociálním médiím. Reklama ve streamovaném videu roste rovněž velmi rychle.
Ve většině vyspělých trhů jsou sociální sítě na špici nejnavštěvovanějších webových stránek a jsou daleko před svými konkurenty také v čase, který na nich návštěvníci stráví. U placené reklamy na vyhledávačích očekává agentura ZenithOptimedia v letech 2010 až 2013 průměrný růst o 14,4 % ročně. Obecně jsou čím dál tím více populární nástroje, které umožňují lokálním a menším inzerentům vstoupit na trh napřímo bez bariér.
„Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v České republice, klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média a mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing,“ říká Tomáš Lauko, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.