Menu Zavřít

Globus plánuje v Česku miliardové investice. Zamíří do center měst

10. 5. 2016
Autor: Packa via Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Hypermarkety Globus investují v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Společnost plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či nový e-shop. Systém samoobslužného skenování zboží během nákupu se rozšíří ze stávajících čtyř prodejen na všech patnáct.

Globus odhaduje, že v Česku může zvýšit obrat o dalších deset miliard korun. Loni dosáhly tržby téměř 23 miliard. Plán firmy počítá celkem se zhruba deseti novými prodejnami, ať už hypermarkety či menšími prodejnami.

Obchodnímu řetězci se v ČR v posledních třech letech dařilo. „Proto jsme se rozhodli pro významné investice. Zahrnují nejen postupnou modernizaci stávajících hypermarketů, ale také rozšíření prodejní sítě, budování menších prodejních formátů a řadu koncepčních novinek,“ uvedl vedoucí vývoje nových kanálů Globusu Bronislav Matyšek.

Menší prodejny umožní řetězci dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům a tím i k novým zákazníkům. Zároveň se Globus chce soustředit také na modernizaci stávajících hypermarketů a rozšíření služeb, především vlastních pekárenských a řeznických provozů.

Přečtěte si o retro značkách, které se vrací do českých obchodů:

Stará vlna s novým obsahem. Retro značky se vrací

Pan Botas. František Nestával je spolumajitelem firmy Botas od roku 1995. Předtím pracoval v podniku Pragoexport, který produkty Botasu od počátku osmdesátých let vyvážel za hranice Československa.

V létě Globus spustí také nový e-shop, zatím jen s vínem. „E-shop Vinotéky vnímáme jako projekt, na kterém si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na on-line prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin,“ dodal Matyšek.

Systém samoobslužného skenování zboží během nákupu se rozšíří i na zbývajících 11 hypermarketů. Zatím je služba Scan&go dostupná v obchodech v Praze Čakovicích a na Zličíně, v Brně a v Pardubicích. Systém funguje tak, že si zákazník spolu s nákupním košíkem vezme skener, během nakupování průběžně načítá kódy zboží a má tak okamžitý přehled o ceně nákupu. Jakmile přijde k pokladně, může okamžitě zaplatit, aniž by musel vykládat zboží na pás.

MM25_AI

Globus, který letos oslaví 20 let na českém trhu, také společně s Kontem Bariéry věnuje 20 speciálně upravených aut organizacím, které se starají o lidi s handicapem. Mají jim usnadnit život a pomoci řešit každodenní problémy s dopravou.

Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 tisíc metrů čtverečních. Na tuzemském trhu působí od roku 1996. Globus v Česku ve finančním roce 2014/2015 zvýšil zisk o 68 procent na 349 milionů korun. Tržby za účetní období končící v červnu zůstaly na úrovni 22,9 miliardy korun.

  • Našli jste v článku chybu?