Menu Zavřít

Glosa Ondřeje Hergesella: Výluka z výluky

8. 5. 2019
Autor: čtk

Během jedné hodiny jedou ze severu do hlavního města tři spoje po stejné koleji. Každý končí na jiném pražském nádraží.

Skoro to vypadá, že management Českých drah začal soutěžit s Českou poštou a Ředitelstvím silnic a dálnic o nejneschopnější státní firmu. A, bohužel pro cestující, se jim to dost daří.

Teď třeba dráhy zavedly na příměstské lince S3 úplnou novinku – „výluku z výluky“.

Běžně zajíždějí vlaky ze severní části středočeského kraje (Neratovice, Mělník, Všetaty, Mladá Boleslav) na Hlavní nádraží a do Vršovic. Na jaře začala asi čtyřměsíční výluka, kdy spoje jezdí na Masarykovo nádraží. Tento týden však probíhá „výluka z výluky“, během které vlaky S3 končí/začínají ve Vysočanech.

Má smysl stavět v Česku vysokorychlostní železniční tratě?

To představuje další (a poměrně významné) zkrácení trasy vlaku a další důvod, proč necestovat po železnici. Očekával bych, že v takové situaci bude dopravce aspoň ve svých vlacích informovat cestující o změnách a náhradních variantách dopravy (třeba formou vyvěšených výlukových jízdních řádů), ale to bych čekal marně.

Ilustrační foto

Takže se pak stane, že člověk dorazí na Masaryčku, a teprve v momentě kdy hledá, z jakého nástupiště mu vlak jede, zjistí, že vlastně vůbec nic nejede.

MM25_AI

A aby to ČD lidem ještě víc zkomplikovaly, tak do této výluky na druhou zakomponovaly vrácení některých spojů na Hlavní nádraží. Mezi sedmou a osmou ranní odjíždí ze Všetat na Prahu tři vlaky a každý končí úplně jinde – jeden na Masarykově nádraží, jeden na Hlavním nádraží a jeden ve Vysočanech. Vše pro komfort cestujícího, Váš Národní dopravce

Dále čtěte:

A je doťokáno. Odchází nejdéle sloužící ministr dopravy

České dráhy loni zvýšily zisk o 200 milionů korun, hlavně díky nákladní dopravě

  • Našli jste v článku chybu?