Dobrovolný příplatek za úsměv
Považuji se za průměrný vzorek spotřebitele. Než si jdu něco koupit, přemýšlím. Porovnávám výběr, ceny i kvalitu. Na svůj racionální přístup k utrácení jsem hrdá. Když si jdu koupit snídani, vybírám si z pěti prodejen. Poslední dobou ale spolehlivě mířím do té, která prohrává ve všech mnou sledovaných oblastech. V mém rozumném přístupu se tedy zjevně vyskytla chyba. Analyzovala jsem ji a – neodstranila. Chodím tam stále a považuji to za rozumné. Jen jsem na svůj soukromý seznam rozhodujících ukazatelů doplnila opomenutou oblast. Přístup k zákazníkovi. Tamní prodavači jsou totiž milí. Své předražené zboží nabízejí s úsměvem. Samozřejmost? Jenže jsem na ni nezapomněla jen já, ale přinejmenším i zbylí čtyři prodejci.
Fotbalové hrátky s čertem
Fotbal chce bavit slušné lidi a přitahovat tak peníze od sponzorů. I tato jednoduchá rovnice je však nad chápání některých profesionálních hráčů, kteří si pletou trávník s gladiátorskou arénou. Sparťan Tomáš Řepka v tomto souboji opět „nezklamal“ a skolil protivníka úderem míče do obličeje. Zatímco od chuligánů si určitě vysloužil poctu, mecenáši mu opět ukazují palcem dolů. Sázková kancelář Fortuna, jejíž jméno svítí na sparťanských dresech, již při předchozím Řepkově incidentu pohrozila ukončením sponzoringu a nelíbí se jí ani jeho nové zápasnické vystoupení. A to se hovoří o povolání této neřízené střely na EURO 2008? Pokud toto projde nominační mašinérií, snad alespoň majitelé měšců peněz se tomu budou snažit zabránit. Vždyť kdo by chtěl, nemluvě o sportovní tragédii, riskovat takovou ostudu a hanobení vlastní značky před celým světem!