Tři kamarádi
Vláďa, Oldřich a Zdeněk spolu bydlí v jednom domě. Vláďa se pohádal s Oldřichem. Od té doby spolu moc nemluví. Zdeněk se do sporu svých spolubydlících nemíchá. Má dost svých starostí. Jednou mu ale Oldřich řekl: „Víš, Zdeňku, nic proti tobě nemám, ale Vláďa mě štve. Dělá si, co chce a vůbec na mě nebere ohled. Tak jsem se rozhodl, že ti sním čokoládu.“ Zdeněk se na něj jen nechápavě podíval. A Oldřich přispěchal s vysvětlením: „Vláďa čokoládu nemá, takže mu nemám co sníst. Ale když uvidí, jak jím tvoji čokoládu, zamyslí se nad sebou a začne se mnou zase mluvit.“ Říkáte si, co je to za hloupost? Proč by to Olda dělal a jak k tomu přijde Zdeněk? Nevím, ale možná taková strategie funguje. Ostatně, brzy uvidíme. Jen si zkuste místo domu představit tripartitu a místo Vládi, Oldřicha a Zdeňka vládu, odbory a zaměstnavatele. Snězená čokoláda je stávka, samozřejmě.
Indy Jones u policie
Je tomu přesně rok, co jsme na tomto místě kritizovali stupidní náborovou kampaň pražské městské policie. Billboardy s nápisem „Akce Praha“ ukazují strážníky jako akční hrdiny, kteří si rádi zastřílejí nebo se s chutí proženou po městě na motorce, hlava nehlava. Že taková kampaň osloví spoustu zájemců, o tom není pochyb. Nepochybné je ale i to, že to budou zhusta zájemci, kteří si chtějí jen hrát na kovboje. Přitom úkol strážníka je přesně opačný. Má být symbolem klidu, pořádku, pohody panující ve městě. Kampaň je ale úplně mimo a bohužel pokračuje. Její absurditu jsem si znovu uvědomil, když jsem viděl plakát na nový díl filmové série o dobrodruhovi Indy Jonesovi. Nápis s názvem filmu i celý poster působil podobně jako sousední billboard pražské policie. Občany a podnikatele potěš pánbůh, až se jim bude po Praze prohánět spousta uniformovaných Jonesů.