Karetní společnost Mastercard přišla na český a slovenský trh se službou Masterpass v roce 2015. V Česku tehdy šlo o malou revoluci, Apple i Google sem se svými platebními metodami přišly až o několik let později, nicméně náskok nebyl karetní společnosti nic platný. Konkurence ji drtila i ve světě.
Používáte některou z digitálních peněženek?
Asi nejvýstižněji komentoval událost Jiří Ponrt, finanční ředitel
společnosti Alza, která v Česku nabídla klientům možnost placení přes
Masterpass jako jeden z prvních obchodníků. „Metoda Masterpass byla dobrá
metoda v době, kdy se narodila. Ale úspěšnost s Google Pay a Apple Pay je
neporovnatelná, zejména pro jejich přímé napojení do aplikací a zároveň
zákaznický zážitek na úplně jiné úrovni,“ řekl týdeníku Euro Jiří Ponrt.
Je to přesně tak, uživatelsky ne zrovna přátelská platební metoda pod značkou Masterpass byla odsouzena k tomu, aby ji uživatel opustil, jakmile se objeví chytřejší verze od konkurence. Například možnost zaplatit přes Apple, kde stačí v podstatě jedno kliknutí, se jevila jako sen. Úhrada přes Masterpass trvala mnohem déle a počet úkonů byl v násobcích.
Společnost Mastercard zbytečně komplikovala používání služby Masterpass i
častou změnou jejího názvu. Pokud jste po přečtení titulku, že Masterpass
končí, nabyli dojmu, že jde jen o další změnu názvu, nejste v tom sami. Nejprve
jsme tu totiž měli Mastercard Mobile, pak to byl Masterpass Incard a později už
jen Masterpass.
Peněženku Masterpass má nahradit služba Click To Pay. Obchodníci díky tomu
již nebudou muset implementovat platební tlačítko zvlášť pro každé platební
schéma. Zákazníkům by služba měla přinést (konečně) výrazné zjednodušení plateb
bez ručního zadávání údajů včetně biometrického ověření. Služba Click to Pay už
byla spuštěna v USA loni v říjnu a je v plánu její postupné nasazení v Evropě.
Zda takové řešení pomůže Mastercardu obstát ve velmi tvrdé konkurenci, se
teprve uvidí.