Muzeum holocaustu Breman v americké Atlantě si stěžuje na praktiky Googlu. Konkrétně mu vadí vyhledávání na téma popírání holocaustu, které primárně vede na stránky neonacistů. Google si údajně nechává platit za přesměrování na stránku muzea.
Marketingový ředitel muzea David Schendowich tvrdí, že Breman musí platit až dva dolary za jedno kliknutí, které přesměrovává dotazy na to, zda se holocaust opravdu stal, na jejich stránky a zvědavce tímto způsobem vzdělává.
„Sice nevydělávají přímo na tom, že lidé popírají holocaust, ale muzea a jiné organizace jim musí platit, aby s tím mohly bojovat. Prostě se to tak děje,“ tvrdí Schendowich.
Německo vyráží do boje s falešnými zprávami. Chce pokutovat Facebook. Čtěte více: Za lživou zprávu půl milionu eur. Němci chtějí pokutovat Facebook |
Bremen je v boji s popíráním holocaustu aktivní i proto, že Atlanta je ve Spojených státech čtvrtým největším městem co do počtu aktivních nenávistných skupin. Muzeum tak využívá službu AdWords od Googlu, která umožňuje přesměrovat návštěvníky z primárního cíle na jinou stránku.
Google se nařčením brání a tvrdí, že se na popírání holocaustu nepodílí, ať už aktivně či pasivně. Mimo jiné odmítá převzít odpovědnost za to, že výsledky hledání o holocaustu posílají uživatele na neonacistické stránky. „Nikdy jsme nechtěli vydělávat peníze na vyhledávání o popírání holocaustu. U podobných témat ani nepovolujeme reklamu,“ tvrdí mluvčí společnosti.
Dále čtěte:
Postavte servery nebo končíte. Ruský zákon komplikuje YouTube existenci
Falešné zprávy - dobré zprávy. Výrostkům přinesly blahobyt