Menu Zavřít

Grand Turismo v provedení od Opela

14. 10. 2002
Autor: Euro.cz

Novinka uspokojí i zkušené řidiče milující sportovní jízdu Automobilka Opel vypálila druhou salvu v rámci své modelové ofenzivy ve střední třídě, kterou zahájila letos na jaře uvedením Vectry nové generace. Nyní se za svými zákazníky vydává druhá verze této modelové řady - Vectra GTS.

Novinka uspokojí i zkušené řidiče milující sportovní jízdu

Automobilka Opel vypálila druhou salvu v rámci své modelové ofenzivy ve střední třídě, kterou zahájila letos na jaře uvedením Vectry nové generace. Nyní se za svými zákazníky vydává druhá verze této modelové řady - Vectra GTS.

Historie vozů s označením GT (Grand Turismo) sahá až na počátek šedesátých let. Ta to auta v sobě dokonale snoubila vlastnosti sportovních a cestovních vozů a již v té době byl Opel u toho. Starší z nás si dobře vzpomínají na modely Opel Rekord L-6 a Coupé-6 z roku 1964, které se od svých sourozenců odlišovaly především šestiválcovým motorem o objemu 2,6 litru a výkonem 100 koní. V roce 1967 pak přišel na trh legendární Commodore GS/E. Zákazníci měli již tenkrát možnost vybírat ze třech karosářských provedení a dvou motorů s objemem 2,2 nebo 2,5 litru a výkonem 95 a 115 koní. S označením GT se v dalších letech vyráběly také modely Monza, Manta a Calibra. To vše je dnes už minulostí a většina zmíněných modelů patří spíše do kategorie veteránů. Budoucnost „třídy“ GT se podle Opela jmenuje Vectra GTS, kterou si už v několika příštích týdnech budeme moci koupit i u nás a navíc podle příslibu generálního dovozce, dostaneme jeden model k testování. Zájemci o nadupanou Vectru budou moci volit celkem ze čtyř moderních motorů řady ECOTEC. Půjde o tři vitální zážehové agregáty a jeden přeplňovaný motor se systémem přímého vstřikování paliva. Vysoké výkony těchto pohonných jednotek by měly být zárukou dokonalého požitku z dynamické jízdy. Nejvýkonnějším agregátem, který se bude dodávat exkluzivně do modelů Vectra GTS, bude zážehový šestiválec o objemu 3,2 l o výkonu 155 kW/211 k, který novému modelu propůjčuje dynamické parametry srovnatelné s ryze sportovními automobily. U modelu vybaveného tímto agregátem vyšplhá ručička rychloměru k číslici „100“ během pouhých 7,5 sekundy a svojí maximální rychlostí 248 km/h se zařazuje na pozici nejrychlejšího velkosériově vyráběného Opelu všech dob. Exkluzivní sportovní výbava a celá řada exkluzivních doplňků umožňují všem zájemcům o model Vectra GTS přizpůsobit si vůz dokonale svým potřebám a představám. Klíčovým prvkem, kterému Vectra GTS vděčí za špičkové jízdní vlastnosti, je její interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System). Díky speciálnímu naladění všech komponentů podvozku IDS uspokojí automobil svým chováním na silnicích i opravdu zkušené, sportovně založené řidiče. V porovnání se čtyřdveřovými sedany má Vectra GTS jiné pružiny a tlumiče, závěsy kol jsou asi o 20 mm snížené a řízení s elektro-hydraulickým posilovačem řízení, který mění svůj účinek podle řady parametrů, má přímější převod. Veškeré partie vozu jasně naznačují sportovní ambice tohoto nového modelu. Stylisté automobilky Opel přepracovali celý už tak výrazně dynamický design čtyřdveřových sedanů a připravili model, který působí sportovně a zároveň mimořádně elegantně z každého úhlu pohledu. Při pohledu z boku zaujme čistá linie vyklenuté střechy, připomínající vozy kupé, krátké převisy karoserie, masivní partie boků a zřetelně klínovitá silueta. Protože Vectra GTS má snížené zavěšení, je celý vůz jakoby více přitisknutý k vozovce, což zvyšuje pocit stability. Díky začlenění řady vyspělých prvků a technologií nabízí nová Vectra GTS optimálně vyváženou směs sportovních vlastností se stoprocentní funkčností a vysokým komfortem moderního osobního vozu střední třídy.

Interaktivní podvozek IDS zajišťuje vozu Opel Vectra GTS špičkové jízdní vlastnosti. FOTO: ARCHIV

bitcoin_skoleni

Opel Commodore byl skutečnou bombou roku 1967 mezi vozy třídy GT. FOTO: ARCHIV

Test tohoto krasavce by měl Profit přinést v jednom z příštích vydání. FOTO: ARCHIV

  • Našli jste v článku chybu?