Menu Zavřít

Hantec jde do světa

13. 11. 2003
Autor: Euro.cz

Starobrno/Heineken

PRAHA (flp) – Starobrno se dostane do jedné z největších světových distribučních sítí piva. Brněnskou značku do svého portfolia zařadí holandská skupina Heineken. Týdeníku EURO to sdělil obchodní a marketingový ředitel společnosti Jiří Imrýšek (viz strana 64). „Očekáváme výrazné zvýšení vývozu,“ tvrdí v souvislosti s krokem manažer. Také předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý se domnívá, že zařazení Starobrna do distribuce Heinekenu Brněnským v exportních aktivitách pomůže. „Holanďané mají mnoho sesterských společností, které mohou být pověřeny, aby brněnské pivo distribuovaly,“ soudí. „Efekt to ale může mít i opačný, vedení společnosti může dostat příkaz k prodeji dalších značek z portfolia Heinekenu na tuzemském trhu,“ domnívá se Veselý. Firma z moravské metropole patří do nedávno utvořené skupiny Brau Union. Ta vznikla letos na jaře spojením středoevropských aktivit Heinekenu a rakouské BBAG, v níž holandský gigant převzal většinový podíl.
Do brněnského pivovaru Rakušané kapitálově vstoupili v roce 1994. Jak naznačují výsledky za poslední dva roky, patří Starobrno k úspěšným členům Brau Union. Loňský zisk před zdaněním ve výši téměř 65 milionů korun je nejlepší za posledních deset let. Pomohlo k němu také spojení s lokálním konkurentem Hostanem. Starobrno si tím meziročně posílilo postavení na trhu jižní Moravy. Export brněnských značek se meziročně rovněž zvýšil - o 28 procent na necelých 41 tisíc hektolitrů.

  • Našli jste v článku chybu?