Jednou z nejzajímavějších novinek kultovní motocyklové značky Harley-Davidson pro rok 2016 je Low Rider S. Vedle specifického vzhledu se pyšní zejména monstrózním dvouválcem Screamin’ Eagle o objemu 110 krychlových palců čili 1,8 l.
Tradiční americký výrobce dovedl k dokonalosti strategii vývoje nových modelů tím způsobem, že se vytvoří nová kombinace existujících součástí z dosavadních modelů a rozsáhlého katalogu příslušenství. Inspiraci si přitom bere jak ve vlastní bohaté historii, tak na scéně nezávislých úpravců, kde se rodí a postupně pronikají do hlavního proudu stále nové stylingové trendy.
Low Rider S je nejnovějším – a nejsilnějším – členem modelové řady Dyna
Škarohlídi sice hovoří o „part bin specials“ (modelech poskládaných z bedny náhradních dílů), ale správnost této strategie potvrzuje jak její úspěch u cílové skupiny, tak kopírování stále větším počtem motocyklových firem – hlavně těch s nostalgickým nádechem.
Také nový Low Rider S je víceméně skládačka známých elementů. Ve výsledku přesto vznikl svébytný model ve stylu inspirovaném kultovním seriálem Sons of Anarchy. Jeho typickými znaky jsou šasi řady Dyna, vysoko posazená rovná řídítka a symbolická minikapotáž nad předním světlometem. Černé barevné provedení s minimem lesklých detailů a zlatými koly odkazuje do historie H-D.
Přímý filtr „Heavy Breather“ a výfuk 2-1 „Tommy Gun“ zde udělují motoru 110 ještě vyšší výkon než v ostatních modelech, do kterých ho Harley montuje
Přesto je novinka víc než jen stylingovým cvičením. Konstruktéři totiž sáhli do katalogu sportovních dílů Screamin’ Eagle a osadili Low Rider motorem 110, který se dosud v žádném sériovém modelu řady Dyna neobjevil. Pořád je to vzduchem chlazený vidlicový dvouválec Twin Cam, ale převrtaný ze 1690 na 1801 cm3 (110 krychlových palců) a naladěný na vyšší výkon, o čemž výmluvně svědčí efektní přímý vzduchový filtr. (To je ten dopředu trčící „košík” na pravé straně motoru.)
Díky solidním brzdám i pérování se tento Harley nemusí držet příliš zpátky ani na okresce
Výkonové maximum se podle našeho odhadu bude pohybovat okolo 90 koní. Harley ho tradičně neuvádí, zato se rád pochlubí točivým momentem. Aby také ne. Plných 156 newtonmetrů je na motocykl opravdu extrémní hodnota a Low Rider S reaguje na otočení plynovou rukojetí s důrazem, jaký majitelé většiny sériových harleyů nikdy nepoznali.
Zátah motoru je ale to jediné, co je na tomto motocyklu doopravdy brutální. Díky kartušové přední vidlici a emulzním zadním tlumičům dosahuje kultura jízdy i na mizerných středočeských okreskách mnohem vyšší úrovně, než je v této kategorii akceptovaným standardem.
Také brzdy opatřené hladce fungujícím systémem ABS mají důstojný účinek a samozřejmě nechybějí praktické vymoženosti novodobých harleyů, jako je šikovné bezklíčové startování nebo blinkry, které se za křižovatkou samy vypnou. (Ne, to u motorek není zdaleka samozřejmé.) Dokonce i volnost náklonu je v praxi mnohem lepší, než se člověku zdá při pohledu na nízkou stavbu stroje. Stupačkami budete soustavně škrtat o zem jen v utažených ostrých zatáčkách.
Recenzi Low Rideru S i s podrobnějšími jízdními dojmy najdete v nejbližších týdnech na stránkách týdeníku Euro.
Harley-Davidson Low Rider S | |
---|---|
Motor | Screamin’ Eagle TwinCam 110, 156 Nm |
Hmotnost | 305 kg |
Výška sedla | 69 cm |
Cena | 19 360 € (cca 523 000 Kč) |
Čtěte dále:
Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry
Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl