Dětské výživy, oplatky pro mrňata, mléko běžné i bez lepku a nepřeberná záplava všemožných šamponů, olejíčků a krémů. Tohle všechno dělá německá firma Hipp
Její místní pobočka zásobuje vedle České republiky také sousední Slovensko, což už vyžaduje komplikovanější organizování a plánování všech aktivit. Bez perfektně fungujících telekomunikačních služeb by to samozřejmě nešlo. A právě to je v českém Hippu parketa Michaely Vondráškové.
* Hipp je firma rodinného typu, jak vůbec přišla na svět?
Firmu založil v roce 1932 Georg Hipp a dalších několik partnerů, všichni z rodiny Hippů. Začínali s ekologickým zemědělstvím, takže jejich výrobky byly hned od začátku farmářské. První dětské produkty byly příkrmy ve skleničkách, které dělali ze zeleniny vypěstované na svých polích.
* Kde všude dnes Hipp své zboží vyrábí?
Výrobní závody máme v Rakousku, Německu, Chorvatsku, Rusku, Švýcarsku, Maďarsku a na Ukrajině. U nás se tedy nevyrábí nic, český Hipp je vlastně jenom distributor.
* Odkdy v České republice působíte?
Hipp přišel do tehdejšího Československa v roce 1999. Já tyhle doby nepamatuji, v Hippu jsem čtyři roky, naskakovala jsem tedy už do rozjetého vlaku. Prodáváme u nás zhruba 150 výrobků, z nichž některé budeme vyřazovat, protože nám málo vydělávají. Celkem vyrábí Hipp přes 520 různých produktů.
* Jaké výrobky z vašeho portfolia jsou v Česku nejúspěšnější?
Jednoznačných stálic máme dlouhodobě několik. Jednak je to konkrétní výrobek, a to mléko Combiotic, dále potom různé druhy ovocných tyčinek a čajů. Velice dobře se prodává také kosmetika.
* Mění se trh s dětským zbožím? Jak? Pozorujete nějaké trendy, tendence?
Trh s dětským zbožím se nijak zásadně nemění, každý rok přichází každá firma na trh s nějakou novinkou, pro letošní rok to byly ovocné kapsičky – Ovocné pouche, které máme v biokvalitě ve čtyřech různých příchutích. Pro příští rok plánujeme další nové příchutě.
* K čemu využíváte moderní technologie? Máte nějaké speciální potřeby?
Díky tomu, že jenom nakupujeme a prodáváme, žádné speciality nepotřebujeme. Počítače a telefony využíváme na běžnou kancelářskou práci, ke komunikaci ve firmě a s naší mateřskou společností. Například logistiku nemáme žádnou, všechny tyhle služby si kupujeme, máme pronajatý sklad v Kralupech nad Vltavou. Od Vodafonu pak využíváme řešení OneNet, které nám naprosto dostačuje. Jsme poměrně malá firma o pětadvaceti lidech, potřebujeme tedy hlavně pevný i mobilní internet, telefony v kancelářích a mobily.
* Ovlivnil nástup moderních technologií a e-shopů váš byznys a to, jak se vaši zákazníci chovají?
Neřekla bych, že e-shopy výrazně ovlivňují náš byznys. My si nekonkurujeme ani nás neobírají o zákazníky. Naopak: my jako firma s e-shopy spolupracujeme. Tento trend je velice pozitivní a rostoucí, nanejvýš to ubírá podíl na retailu a lékárenském velkoobchodu.
* Jaké výhody vám spolupráce s Vodafonem přináší?
Jako velké plus vnímáme to, že jsou hodně flexibilní. Když potřebujeme rychle vyřešit náš požadavek, tak reagují okamžitě. Zrovna včera jsem byla někde mimo kancelář a kolegyně mi volaly, že nejde internet. Já jsem tedy zavolala člověku, který se o nás stará, a během pěti minut byl problém vyřešen. Navíc se ukázalo, že problém nebyl na straně Vodafonu.
* Jak dlouho u Vodafonu jste?
Právě před těmi čtyřmi roky, když jsem nastupovala, se řešil odchod od předchozího operátora. Vím jenom, že byli drazí a velmi nepružní. Když jsem ale starost o telekomunikační a IT služby převzala, jednala už jsem pouze s Vodafonem. Teď už spolu máme druhou smlouvu. Vždy nám dali nejlepší nabídku a třeba některé požadavky na hardware a podobně nikdy nebyly problém. To u předchozího operátora rozhodně nebylo pravidlem. Dětské výživy už 115 let Máte děti? Pak tuhle firmu jistojistě znáte (a dost pravděpodobně, i pokud rodiči nejste). V oblasti péče o dětské žaludky nebo pokožky je to evropská legenda. Společnost založil Georg Hipp v roce 1932, ale už v roce 1899 opustila pozdější mateřský závod první dětská výživa. Firma čítající dnes asi dva tisíce zaměstnanců vyrábí své produkty v sedmi zemích starého kontinentu a dodává je na většinu jeho trhů. Na 260 výrobků pochází od asi šesti tisíc spolupracujících zemědělců, kteří pro Hipp obdělávají zhruba patnáct tisíc hektarů půdy. l
* Je současný operátor stejně flexibilní a vstřícný i během trvání smlouvy?
Ano, když například přijdeme s tím, že potřebujeme upravit konektivitu nebo že potřebujeme jinak nastavit hlasové tarify, vždy přijdou s návrhem a řešením, které je pro nás zajímavé a výhodné. Výborné také je, že máme jednoho člověka, jeden kontakt, který se o nás stará. Jinde si vás často posílají od čerta k ďáblu, neustále vás někam přepojují. Řešení problému pak trvá dlouho a je nutné ho často urgovat. Tady zavolám svému člověku a vím, že se o to postará. Zatím to tak vždycky bylo.
* Vnímáte Vodafone jako partnera? V čem?
Ano, jistě, vnímám ho jako partnera, jelikož jeho služby jsou nedílnou součástí naší každodenní práce.
* Máte komunikační záležitosti podobně dobře vyřešené i na Slovensku?
Na Slovensku Vodafone nepůsobí, a tak tam využíváme společnost Orange.
* Přijde někdy řeč při obchodních jednáních na mobilní operátory?
Skoro ne, bavíme se o obchodních věcech, zakázkách a souvisejících tématech. Ale nedávno jsme si najali novou IT firmu a ti nám potvrdili, že Vodafone je v tomto ohledu nejlepší volba. I podle nich se s Vodafonem vždy dá domluvit. Důrazně nám doporučovali, abychom jiného operátora nevyužívali.
* Jak hodnotíte kvalitu signálu a datového připojení?
Velmi dobře a musím říct, že tohle se neustále zlepšuje. Zaznamenali jsme také zrychlování internetu. Zrovna nedávno jsme koupili několik nových telefonů s LTE, aby naši obchodní zástupci měli kvalitnější internet — a všichni si to velice pochvalují. l
Když například přijdeme s tím, že potřebujeme upravit konektivitu nebo že potřebujeme jinak nastavit hlasové tarify, vždy přijdou s návrhem a řešením, které je pro nás zajímavé a výhodné. Hipp a Vodafone Český Hipp má asi 25 lidí, kteří OneNet od Vodafonu využívají především ke komunikaci mezi sebou a s mateřskou společností. Například logistiku a další specializované služby si pronajímají. Co to tedy znamená? Pevný a mobilní internet, mobilní telefony a pevné linky v kancelářích. U Vodafonu je Hipp už čtyři roky a kromě fungujících produktů oceňuje hlavně přístup a velkou pružnost při jednání o službách nebo při řešení případných chyb. l
Jako velké plus vnímáme to, že jsou hodně flexibilní. Když potřebujeme rychle vyřešit náš požadavek, tak reagují okamžitě.