Povánoční slevy využívá stále více Čechů. V povánočních slevách přitom utrácejí tisíce korun. Nejvíce nakupují oblečení a obuv.
Foto: Profimedia
„Nejvíce utrácejí ve slevách Pražané, průměrně 7635 korun. Nejméně zaplatí obyvatelé Moravskoslezského kraje - i zde se ale jedná o částku 4522 korun,“ říká Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.
„Lidé se naučili povánoční slevy využívat a nákupy dopředu plánují. Množství plateb realizovaných platebními kartami potvrzuje, že jsou při nákupech v zahraničí opatrní. Karty nevyužívají jen jako „pojistku“ pro neplánované nákupy, ale i jako moderní platební instrument, který na cestách snižuje rizika,“ dodala Kowolowská.
V povánočních slevách v zahraničí nakupuje celkově 42 procent dotázaných. Nejoblíbenější jsou mezi obyvateli Ústeckého a Plzeňského kraje - 58 a 54 procent respondentů. Naopak nejmenší zájem je v Moravskoslezském kraji, kde se do zahraniční za slevami vydává jen 26 procenta oslovených obyvatel.
Nejoblíbenější je oblečení a boty - ty kupuje celkem 86 procent z těch, kteří za slevami vyjíždí. Následuje jídlo a nápoje (včetně alkoholu), které zajímá 35 procent dotázaných. Naopak nejmenší zájem je o luxusní zboží, jež uvedlo jen 9 % respondentů, a také o auto-moto díly či autokosmetiku (4 procenta).
Mezi jednotlivými kraji přitom panují určité rozdíly. Například Pražané si častěji pořizují luxusní zboží. Ve slevách v zahraničí jej nakupuje 16 procent Pražanů – téměř dvojnásobek průměru oslovených regionů (9 procent).
O kosmetiku a parfémy zase nejvíce stojí obyvatelé Moravskoslezského kraje, 35 procent dotázaných (průměr krajů je 24 procent). Největší zájem o jídlo a nápoje je mezi obyvateli Ústeckého kraje - ve slevách jej nakupuje 50 procent respondentů. Lidé z Ústeckého kraje také více kupují hračky (32 procent dotázaných oproti průměru krajů 15 procent).