Britská banka Barclays uvádí do provozu nový nástroj, který má jejím klientům umožnit rychlejší a bezpečnější přístup k osobnímu účtu. V rámci internetového bankovnictví se k němu budou moci připojit za pomoci funkce rozeznávání hlasu.
Barclays spouští službu rozeznávání hlasu od začátku srpna. Testuje jej už od roku 2013, dosud však jen na malém vzorku klientů. Až nyní tuto možnost rozšiřuje na celou klientskou základnu. Nová funkce umožní zájemcům nahradit klasické heslo a případné další doplňující otázky, které byly k přístupu na účet potřeba.
Ke zpřístupnění funkce bude zapotřebí absolvovat sérii tří telefonních hovorů, během nichž vytvoří banka klientovi digitální profil jeho hlasu. Po absolvování tohoto kroku už dostane na výběr, jak se ke svému účtu připojí.
Podle vyjádření banky má nová funkce výhodu ve zrychlení jak identifikace, tak samotných finančních operací na účtu. „Všichni si určitě dokážeme představit tu frustraci, když v důležitý okamžik zapomeneme heslo. Zabezpečení hlasem tuto situaci úplně vylučuje,“ tvrdí Steven Cooper, vedoucí osobního bankovnictví Barclays.
Přečtěte si, jak dopadl zátěžový test evropských bank Neunesla zátěž. Kapitál nejstarší banky se v testu vypařil |
Hlasové ovládání by zároveň mělo sloužit jako důmyslnější bezpečnostní opatření před případným atakem ze strany hackerů. „Hlas každého člověka je stejně unikátní jako jeho otisk prstu. Skládá se z více než sta charakteristik založených na postavení úst a krku. Takže když zákazník zavolá, naše technologie jej bude schopna identifikovat už po pár slovech,“ tvrdí Barclays.
Podobnou funkci už v únoru letošního roku představila konkurenční HSBC. Kromě ovládání hlasem do ní zahrnula i rozpoznávání otisků prstů. Zavedení nových možností, které na rozdíl od Barclays umožňuje stáhnutím specializované aplikace, označila za důležitý krok směrem k biometrickému bankovnictví.
Dále čtěte:
Britské banky propouštějí a zvažují záporné úroky
Zisk Deutsche Bank spadl o 98 procent