Test
V BMW 740i se moc práce pro člověka za volantem nenajde. Automatická převodovka si s osmiválcem dobře rozumí, takže není důvod ji přepínat do manuálního režimu. Navíc je to komplikovanější než u konkurence, protože nestačí pouze zmáčknout tlačítko na volantu, ale je nutné nejdříve pohnout voličem převodovky. Pokud výbava zahrnuje i aktivní tempomat (65 tisíc), práce ještě ubude. Stačí nastavit rychlost a zvolit vzdálenost od vozu jedoucího před vámi. Když se před maskou bavoráku objeví pomalejší automobil, automaticky mu přizpůsobí rychlost. Je-li vpád vetřelce náhlý a rozdíl rychlostí příliš velký, BMW zpomalí, co to jde, a svého řidiče upozorní, že by měl výrazněji brzdit.
Pouhé otáčení volantu není právě činnost, kterou by nutně musel vykonávat majitel. Zvláště když při jízdě nemůže sledovat televizi ani DVD, protože to kvůli bezpečnosti nejde. Vzadu je to však o něčem jiném. Za 85 tisíc se na středové konzoli mezi předními sedadly objeví sklápěcí displej a dalších sto tisíc padne na dvě pohodlná křesla, jež jsou elektromotorky nastavitelná ve všech směrech. A když vlastníka sedmičkového BMW omrzí filmy, ještě má na cestách dost času prozkoumávat systém iDrive, kterým se ovládá palubní počítač se stovkami nastavení vozu.
Modernizovaná sedmičková řada posunula hranice komfortu uvnitř vozu i díky vylepšenému osmiválci, který má nyní výkon 306 koní a dodává automobilu na lehkosti. S akcelerací na stovku za 6,8 vteřiny ani není divu. Na zadních sedadlech je stejně jako vpředu motor dokonale utlumený a člověk tam aspoň nemá neustále před očima průměrnou spotřebu kolem patnácti litrů benzinu. I když je otázkou, koho při třímilionové ceně za plně vybavený vůz zajímá. Mezi příplatkovými položkami přesto některé překvapí. Dešťový senzor nebo zvuková signalizace nezapnutých pásů se v základu objevují u daleko levnějších vozů. Asi by to chtělo hlavně někoho za volant. Problém je, že řidiče ani v příplatkové výbavě BMW k nové sedmičce nedodává.
BMW 740i
Motor zážehový osmiválec
Objem 4000 cm3
Max. výkon 225 kW
Převodovka 6stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost 250 km/h*
Průměrná spotřeba 11,2 litru na 100 km
Základní cena 2 173 000 Kč
* elektronicky omezeno
Klady
- interiér na vysoké úrovni
- aktivní tempomat
- kultivovaný motor
Zápory
- změna na manuální režim převodovky
- zbytečné příplatky za samozřejmosti