HONDA CIVIC Nový model Honda Civic má již za sebou českou premiéru. Ve srovnání s předchozí generací je širší a nižší. Také se snaží zavést nové standardy ve vysoce konkurenčním segmentu vozů střední a vyšší střední třídy. První generace Hondy Civic byla do prodeje uvedena v roce 1972 a od té doby prošel model řadou vývojových změn.
foto: Honda
HONDA CIVIC Nový model Honda Civic má již za sebou českou premiéru. Ve srovnání s předchozí generací je širší a nižší. Také se snaží zavést nové standardy ve vysoce konkurenčním segmentu vozů střední a vyšší střední třídy.
První generace Hondy Civic byla do prodeje uvedena v roce 1972 a od té doby prošel model řadou vývojových změn. Nastupující osmá generace vozu slibuje podstatné změny, jejichž záměrem je posunout Civic více sportovním, emocionálním a zábavným směrem. Klíčem k dosažení těchto cílů je nový klínovitý vzhled kabiny, nižší výška, větší šířka a menší délka.
Nový Civic nabízí už ve své základní výbavě prvky, které jsou většinou synonymem nadstandardu, jako jsou například hlavové airbagy, klimatizace či vyhřívaná zpětná zrcátka.
VÍCE VNITŘNÍHO PROSTORU
Přestože je nový Civic kratší a nižší zvenčí, nabízí více místa jak v prostoru pro pasažéry, tak v zavazadlovém prostoru. Uvnitř vozu je na první pohled patrný koncept „Dual Link“ (rozdvojený displej). Důležité informace o jízdě, včetně rychlosti vozu, jsou totiž zobrazovány v horní části přístrojové desky, zatímco ostatní informace jsou v její dolní části.
Tento design dovoluje řidiči koncentrovat se na jízdu a zároveň přijímat důležité signály, které zvyšují jednoduchost ovládání a zábavný charakter tohoto vozu.
Celková velikost zavazadlového prostoru po sklopení zadních sedadel dosahuje hodnoty 485 litrů.
TŘI VÝKONNÉ MOTORY Nová Honda Civic je na českém trhu k dostání se třemi pohonnými jednotkami - benzinovým motorem o objemu 1339 kubických centimetrů a výkonu 61 kilowattů, benzinovým motorem o objemu 1798 kubických centimetrů a výkonu 103 kilowattů nebo naftovým agregátem s objemem 2204 kubických centimetrů a výkonem 103 kilowattů. Všechny pohonné jednotky jsou vyráběny v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, což činí Hondu Civic prvním vozem v segmentu C, který je touto převodovkou vybaven ve všech svých motorových verzích. Benzinové agregáty mohou být opatřeny také šestistupňovou automatizovanou převodovkou. PLNÉ AUTO ELEKTRONIKY Všechny verze modelu Civic jsou vybaveny systémem ABS a elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) pro optimální výkon a stabilitu. Nový Civic u některých provedení obsahuje i stabilizační systém VSA. Ten pomáhá řidiči v udržování kontroly nad vozem při zatáčení, zrychlování a náhlých manévrech. Systém používá brzdnou sílu na levých a pravých kolech dle potřeby a ovládá škrticí klapku a brzdové systémy. Prioritou je pro Hondu i pasivní bezpečnost. Nový Civic má například pokrokový systém zapnutí bezpečnostních pásů pro pasažéry sedící vzadu, obě přední sedadla jsou vybavena dvojitými předpínači bezpečnostních pásů. Aktivní přední opěrky hlavy mají rozhodující vliv při ochraně pasažérů proti nebezpečné hyperextenzi krku. DŮRAZ NA BEZPEČNOST
Honda očekává, že v nárazových testech Euro NCAP dostane nový Civic pět hvězdiček pro bezpečnost při předním a bočním nárazu, tři hvězdičky pro bezpečnost chodců a čtyři hvězdičky pro ochranu dětí. Tento vůz by tak měl být jedním z nejbezpečnějších automobilů ve své třídě.
HONDA CIVIC 1.8 COMFORT
Typ vozu sedan
Motor zážehový čtyřválec
Objem válců 1798 ccm
Max. výkon 103 kW
Max. rychlost 207 km/h
Zrychlení 0-100 8,9 s
Spotřeba 6/4 l/100 km
Kufr 415 litrů
Cena 509 000 Kč