Městské čtvrti Holešovice a Karlín propojí nová lávka. Rada hlavního města zadala Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR), aby uspořádal veřejnou architektonickou soutěž na její podobu. Praha ji vyhlásí zřejmě už v lednu. Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i územní plán.
Lávka by měla překlenout koryto řeky v šířce 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a v šířce 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi. Praha počítá i s tím, že bude spojnice sloužit cyklistům, protože se napojí na cyklistické trasy vedoucí podél řeky na obou březích. Podle IPR by podpořila možnost cyklistické linie Žižkov-Karlín-Holešovice-Troja.
„Lávka přes Štvanici je projekt významný pro celé město. Holešovicím a Karlínu schází propojení a na Štvanici, což by mohla být oblíbená rekreační zóna, kvůli nepříjemnému automobilovému provozu na Hlávkově mostě nikdo nechodí,“ uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. „Architektonickou soutěž považuji za nejspolehlivější způsob, jak dojít ke kvalitnímu řešení,“ dodal.
Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt spolu s rozvíjejícím se areálem Pražské tržnice, který má potenciál stát se významným kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.
Ostrov Štvanice je podle IPR atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál. Karlín se zase potýká s nedostatkem parků a lepší propojení s převážně zeleným ostrovem by tak mohlo přilákat návštěvníky. V současnosti se na ostrov dá dostat jen přes Hlávkův most.