Menu Zavřít

Hollywoodské zlato na karlovarském výletě

21. 5. 2010
Autor: Euro.cz

EURO light

MM25_AI

Vášeň francouzské značky Moët pro film a marketingové využití kinematografie dorazila do České republiky. Už přes dvě a půl století vytváří Moët & Chandon limitované edice šampaňského a od roku 1930 je spojuje také s filmovými událostmi – festivaly a významnými premiérami. Filmové hvězdy obdařují unikátní lahve svými podpisy a následuje dražba ve prospěch charity. Nejnovější limitovanou edicí je Moët Impérial, šestilitrová lahev pokrytá pravými zlatými lístky, kterou pro Moët kdysi vytvořil legendární francouzský zlatník Arthus Bertrand, mimo jiné tvůrce medailí pro Napoleona Bonaparte. Pro potřeby filmového světa jsou lahve letošní zvláštní edice pojmenovány Methuselah (lahve nesoucí podpisy hvězd značka pojmenovává podle biblických králů). Jedna z těchto lahví doputuje na mezinárodní filmový festival do Karlových Varů. Po podepsání osobnostmi českého filmu bude vydražena ve prospěch Centra Paraple, které pomáhá vozíčkářům.
Český film se tím dostává, alespoň z hlediska marketingové komunikace, do velmi elitní společnosti. Ke značce Moët se historicky vážou jména superhvězd jako Audrey Hepburnová, Gary Cooper, Anouk Aiméeová či Jean-Louis Trintignant, z posledních desetiletí pak také úspěšné filmové pecky, kupříkladu Pretty woman (vzpomeňme na jahody se šampaňským v podání Julie Robertsové a Richarda Gerea) či Ocean’s Twelve s Georgem Clooneym, Bradem Pittem a Catherinou Zeta-Jones. Kromě toho se v roce 2009 stal Moët exkluzivním šampaňským Výročních cen americké filmové akademie neboli Oscarů a už téměř dvě desetiletí je oficiálním šampaňským ceny filmových kritiků Zlatý glóbus. Aktuální tváří značky je prominentní hollywoodská herečka Scarlett Johanssonová.

  • Našli jste v článku chybu?