INOVOVANÁ VERZE ÚSPĚŠNÉHO VOZU TŘÍDY SUV ZNAČKY HONDA NESE VÝRAZNĚJŠÍ DESIGNÉRSKÉ PRVKY, VĚTŠÍ PASIVNÍ BEZPEČNOST A KEMPINKOVÝ STOLEK V KUFRU. VADOU NA KRÁSE JE SOUČASNÁ NABÍDKA POUZE JEDINÉHO AGREGÁTU. DIESEL TEPRVE PŘIJDE.
Druhá generace úspěšného Japonce nabízí hodně vnitřního prostoru a sama zařadí 4WD
INOVOVANÁ VERZE ÚSPĚŠNÉHO VOZU TŘÍDY SUV ZNAČKY HONDA NESE VÝRAZNĚJŠÍ DESIGNÉRSKÉ PRVKY, VĚTŠÍ PASIVNÍ BEZPEČNOST A KEMPINKOVÝ STOLEK V KUFRU. VADOU NA KRÁSE JE SOUČASNÁ NABÍDKA POUZE JEDINÉHO AGREGÁTU. DIESEL TEPRVE PŘIJDE.
Druhá generace automobilu do nenáročného terénu a na dlouhé pohodlné cestování po silnici má zvnějšku hned několik jasně rozpoznatelných znamení. Bezpečně ho odliší od konkurence zejména odvážně trojúhelníkové přední světlomety a velmi výrazné prolisy kapoty, které v linii procházejí až do předního nárazníku. Z původního modelu zůstaly beze změny praktické zadní svítilny protažené přehledně až do boků karoserie. Interiér je podřízen především požadavku na komfort cestování a prostornost. Ačkoliv pevnější sedadla trochu postrádají výraznější boční vedení, jsou pohodlná i na delší cesty. Zásadám dobré ergonomie se trochu vymyká jen umístění ruční brzdy na předním panelu, je to však otázka zvyku. Naopak množství a umístění odkládacích kapes a schránek je vůči cestujícím velmi vstřícné. Dojem dotváří i samostatně posunovatelná sedadla druhé řady a jednoduchý skládací stolek na nápoje mezi předními sedadly. Pohonnou jednotkou Hondy CR-V je zatím v nabídce osamocený dvoulitrový benzinový agregát. V době prudkého vzestupu sympaticky účinných a úsporných dieselů je to citelný nedostatek, který ale Honda slibuje velmi záhy napravit. Benzinový motor propůjčuje vozu celkem dobré jízdní vlastnosti a při běžném provozu se spotřeba v kombinaci zastavila na hranici devíti litrů. Specialitou vozu, který zvenku vcelku vyvolává dojem terénního vozu, je samočinně řazený náhon všech kol. Ten se automaticky aktivuje v případech, kdy elektronická řídicí jednotka zaznamená prokluz stále poháněných kol. Díky tomu Honda CR-V projede hodně rozbahněnou polní cestou, ostrými stoupáními nebo prakticky jakoukoliv klimatickou komplikací. Mezi příjemné detaily zvyšující uživatelský komfort u Hondy CR-V patří složený kempinkový stolek uložený na dně zavazadlového prostoru. Nová Honda CR-V je automobil s velmi dobrým dílenským zpracováním a schopností dobře držet cenu i po několikaletém užívání. Po zařazení naftového motoru do nabídky bude jistě silným hráčem na trhu SUV.
JAK NA DPH?
Odečet daně Honda CR-V při nákupu umožňuje. Cestou k tomu je standardně montáž přepážky za druhou řadu sedadel a zavazadlový prostor. Cena tohoto doplňku se pohybuje kolem dvaceti tisíc korun. Díky jednoduchému lyžinovému mechanizmu je možné konstrukci posunovat.
NA CO TO AUTO JE?
Vůz kategorie SUV, který budí dojem, že jde o „lehčí“ off-road, přináší respekt svému majiteli. Jeho praktické využití lze najít v pohodlí a bezpečnosti cestování, v objemu zavazadlového prostoru a slušné dostupnosti v klimaticky náročných podmínkách díky automaticky zařazovanému 4WD. Uplatnění najde jako ideální rodinný vůz, jako vůz k výběrovému horskému penzionu nebo taxi lyžařského střediska.
TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA
Honda CR-V 2.0
Obsah motoru 1998 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 110 kW
Točivý moment 192 Nm
Maximální rychlost 177 km/h
Zrychlení z 0 na 100 10,0 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 11,7 l/100 km
Spotřeba na dálnici 7,7 l/100 km
Spotřeba průměrná 9,1 l/100 km
Provozní hmotnost 1529 kg
Délka 4575 mm
Šířka 1780 mm
Výška 1710 mm
Zavazadlový prostor 628-1568 dm3
Objem nádrže 58 l
Cena 849 000 Kč
+ KLADY
+ vnitřní prostor
+ zcela rovná podlaha
+ vyklápěné okno pátých dveří
+ automaticky řazený 4WD
- ZÁPORY
- boční otevírání pátých dveří
- sedadla bez bočního vedení
- jediný motor v nabídce
- určen jen do lehčího terénu
Zvláštní pozornost zaslouží rozkládací stolek mezi předními sedadly
FOTO: HONDA (4X)