Společnost Honeywell minulý pátek oznámila, že podepsala dohodu o spolupráci se společností LOM PRAHA. Ta zahrnuje generální opravy a údržbu helikoptér Mi-8 a Mi-17, periodické prohlídky, řízení dodavatelského řetězce náhradních dílů, školení pilotů a pozáruční servis. Dohodu obě firmy uzavřely na dobu tří let s platností od 25. srpna 2008. „Honeywell a LOM PRAHA společně umožní provozovatelům helikoptér jejich úplný servis,“ říká Paolo Carmassi, prezident Honeywell Aerospace pro oblast Evropy, Blízkého východu, Afriky a Indie. LOM by v rámci spolupráce měl zajišťovat generální opravy draku a hloubkové revize, poskytovat servisní techniky pro klienty, provádět inspekce letounů a zajišťovat výcvik na leteckých simulátorech. „Hledali jsme certifikované opravárenské centrum se strategickým umístěním pro letecké operátory a v blízkosti Honeywell. Sídlo Honeywell v Praze je největší z evropských poboček a LOM, který splnil všechny naše požadavky na certifikaci, byl otevřen novým obchodům,“ popisuje mluvčí Honeywellu Zekie Dennehyová počátek spolupráce obou firem. „Naším společným cílem je poskytnout zákazníkům vysoce kvalitní a zároveň rychlý servis,“ doplnil ředitel společnosti LOM Jindřich Ploch.
Celkem bylo vyrobeno a dodáno po celém světě více než 12 000 víceúčelových helikoptér Mi-8 a Mi-17 s turbohřídelovými motory, přičemž potenciálními zákazníky jsou dle Honeywellu i NATO a americká vláda. „Ve Spojených státech probíhají tendry na práce na strojích Mi-17, o které my i LOM společně usilujeme,“ říká Dennehyová. Mluvčí zároveň dodala, že obě firmy předpokládají dva až šest kontraktů ročně.