Menu Zavřít

Honor prodává telefony v Česku tři roky. Patří mezi pět nejsilnějších značek

26. 10. 2017
Autor: Honor

Mobilní značka Honor během dosavadního působení na českém trhu prodala přes čtvrt milionu telefonů. Stále žádanější jsou dražší, prémiové smartphony.

Když 29. října 2014 vstupovala na český mobilní trh nová značka Honor, zaujaly produkty slušným poměrem cena/výkon. Honor 6, byl plnohodnotný smartphone se zajímavým designem, nejnovějšími technologiemi za nižší cenu než srovnatelně vybavená konkurence. Během následujících tří let přišel Honor s dalšími třinácti modely telefonů, od technologiemi nabitých vlajkových modelů až po tzv. budgetové smartphony.

V některých ohledech byl Honor rychlejší než kterákoliv jiná značka včetně nejsilnějšího Samsungu či iPhone od Applu. „Přelomový byl model 6 Plus, první mobilní telefon s duálním fotoaparátem v Česku, nebo kovový Honor 7 s bleskurychlou čtečkou otisku prstů,“ vypočítává Tomáš Veselý, marketingový manažer Honor pro Českou republiku a Slovensko. Pozitivně hodnotí fakt, že každý rok prodává Honor víc telefonů tzv. vlajkové lodi, v letošním případě jde o model Honor 9. „Díky tomu máme zhruba třetinový podíl v segmentu s cenovým rozpětím 400 až 500 eur,“ řekl Veselý pro server Euro.cz.


Čtěte více o situaci na středoevropském trhu:

Víme, které smartphony se nejvíce prodávají ve střední Evropě

 Samsung galaxy note 8 nahrazuje přístroj s vadnou baterií


Konkrétní data o počtu prodaných telefonů této značky nemůže poskytnout, s tím, že prodeje se pohybují ve stovkách tisíc kusů. Podle informací Euro.cz prodal Honor za tři roky působení v Česku přes čtvrt milionu telefonů. „Aktuálně držíme na tuzemském trhu podíl 4,1 procenta, podíl průběžně roste,“ uvedl Veselý. Firmu to řadí na čtvrté až páté místo českého trhu, podle toho zda se hodnotí počet prodaných kusů, nebo finanční hodnota prodaných přístrojů.

Značka Honor spadá pod čínský koncern Huawei (aktuální trojka českého trhu), s jehož smartphony si přímo konkuruje. „Máme oddělenou distribuci, samostatný lokální marketing a také vlastní lokální „tváře“, které Honor propagují,“ připomíná Veselý spolupráci se snowboardistkou Evou Samkovou, kajakářem Vavřincem Hradilkem nebo kapelou muzikanta Michala Hrůzy. „Honor v Česku roste stabilně a rozumným tempem, cílem je být jistou čtyřkou na trhu,“ uzavírá Veselý.

MM25_AI

Dále čtěte:

Elektromobily změní svět jako před 10 lety iPhone

 Apple iPhone 8 Plus, ilustrační foto


  • Našli jste v článku chybu?