Menu Zavřít

Hospodářská komora

25. 9. 2006
Autor: Euro.cz

PRŮZKUM MÍNĚNÍ PODNIKATELŮ Hospodářská komora České republiky zahajuje pravidelné průzkumy mezi českou podnikatelskou veřejností k aktuálním otázkám a problémům podnikatelského prostředí. Díky nově vytvořenému nástroji Data Scout je nyní komora schopna získat poměrně rychle reprezentativní výstupy o názorech a postojích firem v Česku nejen k politickému dění.

PRŮZKUM MÍNĚNÍ PODNIKATELŮ

Hospodářská komora České republiky zahajuje pravidelné průzkumy mezi českou podnikatelskou veřejností k aktuálním otázkám a problémům podnikatelského prostředí. Díky nově vytvořenému nástroji Data Scout je nyní komora schopna získat poměrně rychle reprezentativní výstupy o názorech a postojích firem v Česku nejen k politickému dění.

„Postoje Hospodářské komory k připravovaným legislativním změnám či aktuálním problémům podnikatelského prostředí se opírají o statut Hospodářské komory jako jediné ze zákona vzniklé podnikatelské reprezentace. Pokud ale budou navíc podpořeny výsledky šetření mezi širokým spektrem podnikatelských subjektů, věřím, že budou mít větší váhu i v očích těch, kteří rozhodují,“ říká tajemník úřadu Hospodářské komory ČR Vladimír Šiška a dodává: „Těm, kteří firmy řídí či vlastní, tak navíc dáváme možnost vyjádřit se k obecně diskutovaným otázkám. Nakonec jsou to právě podnikatelé a živnostníci, kteří svými daněmi plní státní kasu, jejich hlas by tedy měl být pro zákonodárce významným indikátorem správnosti rozhodnutí. Je v zájmu nás všech, aby firmy prosperovaly.“

bitcoin_skoleni

Hospodářská komora ČR proto chystá v pravidelných měsíčních intervalech a případně dalších aktuálně zařazených termínech uskutečňovat průzkumy mezi podnikateli. Například na sklonku září to je dotazník věnovaný zákoníku práce a přehlednosti, respektive schopnosti živnostníků i představitelů větších firem orientovat se v podnikatelské legislativě. „Hospodářská komora již nyní disponuje databází zhruba čtyř set tisíc subjektů, z nichž v rámci průzkumů dokáže selektovat požadovaný vzorek oslovovaných respondentů podle oborů, velikosti firem apod. Předpokládám, že se počet firem, na něž se budeme obracet, bude zvyšovat v souvislosti se vzájemným propojováním informačních systémů veřejné správy. Do nich bude mít komora umožněn přístup na základě novely zákona o informačních systémech,“ vysvětluje ředitel odboru marketingu a služeb úřadu komory Jakub Rainisch.

Tuto část připravuje Hospodářská komora ČR

  • Našli jste v článku chybu?