Menu Zavřít

Hotel dobře prodá jen kvalitní fotka

7. 10. 2019
Autor: Euro.cz

Jiří Lízler patří k předním českým fotografům architektury a interiéru.

Přestože díky své profesi procestoval kus světa a fotil celou řadu luxusních zahraničních hotelů, výběrem českých a slovenských Kouzelných míst byl doslova nadšen. „Jedna lokalita byla hezčí než druhá, všechny se mohou srovnávat se zahraničím, některé by je i hravě předčily. Focení byl pro mne skutečný zážitek,“ shrnuje Lízler své pocity.

Focení hotelů, penzionů nebo restaurací má svá jedinečná pravidla.

Výsledný efekt musí turistu a potenciálního zákazníka nadchnout na první dojem. Při výběru na rezervačních portálech nebo v katalozích o tom rozhodují první vteřiny a často se zájemci rozhodují jen podle fotky. A pokud ta není dokonalá, ztrácí lidé rychle na zájmu. „Přestože řada majitelů tento fakt stále podceňuje, roste počet těch, kteří pochopili, že kvalitní fotografie jim přivede hosty. Ostatně máme několik konkrétních příkladů, kdy to tak skutečně zafungovalo,“ dodává zkušený fotograf.

Pusťte do místnosti světlo

Pro Jiřího Lízlera jsou důležité tři momenty. Prvním a tím nejdůležitějším je práce se světlem v exteriéru i v interiéru. „Dobré světlo dokáže výsledek posunout o stovky procent,“ dodává. Druhým je atmosféra celého prostoru a dojem, který fotograf z místa získá. Na třetím místě jsou pak detaily, na které je dobré upozornit. Zde velmi pomáhá spolupráce s architekty, kteří mohou pomoci řadu věcí upřesnit nebo vypíchnout.

Při focení bývá občas obtížné tyto faktory skloubit nebo najít dominantní prvek, který lokalitu takzvaně „prodá“. U Kouzelných míst tomu bylo přesně naopak. „Zde nebyl problém najít pěkné místo pro focení.

Spíše naopak, bojoval jsem často s rozhodnutím co ukázat a co ne. Co bude prezentovat místo tak, jak na mě dýchla jeho nálada a jaké poslání se snažili majitelé při jeho budování vzbudit v klientech,“ pochvaluje si Lízler atraktivitu objektů a dodává: „Dokonce jsem nemusel ani lidi přemlouvat k focení. Všichni pomáhali a spolupracovali při focení, což není moc běžnou praxí.“

Chce to čas

bitcoin_skoleni

Náročnou část práce fotografa představuje organizace termínů a cestování. Za jednou fotkou někdy musíte jet i pět hodin. Nebo se na místo kvůli různému světlu opakovaně vracíte, abyste chytli ten nejlepší záběr. „A pak přijedete na místo a prší nebo moc svítí sluníčko. V případě Kouzelných míst nám ale počasí naštěstí přálo,“ uzavírá Lízler. Ačkoliv se musel vypořádat s časovou náročností focení jedenácti objektů rozesetých po celém území Česka a Slovenska a přizpůsobit práci požadavkům ze strany časopisu, je se svou prací nadmíru spokojen: „Občas trpěla moje kreativní část, ale překvapilo mě, jak fotografie nakonec dopadly. Díky projektu jsem poznal mnoho skvělých lidí, kteří věří tomu, co dělají, a poslechl si jejich příběhy. A samozřejmě mě nadchlo, kolik krásných míst u nás máme a že máme být na co hrdí.“

  • Našli jste v článku chybu?