Menu Zavřít

Hra se slovy

18. 6. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Přemrštěná očekávání jsou škodlivá. Pokud jde o charakter, působí Mazda3 z celé nižší střední třídy nejdynamičtěji, i když stojí na parkovišti. A je jedno, zda je to hatchback nebo sedan. Pak se člověk ocitne za jejím volantem, otočí klíčkem v zapalování, rozjede se a s každou další vteřinou se jeho dojem vylepšuje. Dobře tvarované sedačky ho v zatáčkách ze svého sevření nepustí, motor táhne od nízkých otáček a v těch vysokých skvěle nabroušeně zní, k podvozku si řidič může dovolit hodně a z míry jej jen tak nevyvede. Problém je v tom, že to platí pro Mazdu3 s benzinovou šestnáctistovkou stejně jako s dvoulitrem.
Rozdíl ve výkonu mezi oběma motory pochopitelně existuje, a to nijak malý. Sto padesát koní u sedanu 2,0i Sport (proti 105 u verze 1,6i), který testoval týdeník EURO, však nepodporují další vylepšení jízdních vlastností, jež by se měly od přívlastku Sport očekávat. Nastavení podvozku, převodovka i brzdy jsou stejné. Mazda3 s dvoulitrem má pouze širší pneumatiky, které jsou na suchu mírným přínosem, a elektrohydraulický posilovač řízení, jenž naopak není tak bezprostřední jako levnější hydraulický v 1,6i.
Překvapivě nejvýraznější změny jsou patrné na částech, které jsou pro dynamiku jízdy nejméně důležité – sedadla mají jiné čalounění a výbava je o něco bohatší. Co chtěla japonská automobilka říct závodními dodatky za názvem modelu vypluje na povrch při prostudování příplatkové výbavy. Za třicet tisíc korun je k dispozici sada Sport GT, zahrnující „sportovní“ mlhovky, „sportovní“ nárazníky a „sportovní“ spoilery. Alespoň že spoiler na víku zavazadlového prostoru může sloužit jako madlo, když to skutečné chybí.
Přestože dvoulitrový motor není tak vyvážený jako šestnáctistovka, do sedadel řidiče jeho zátah zaručeně vtiskne mocněji. Sice spotřebuje kolem deseti litrů na sto kilometrů (na uváděných 8,2 litru se dostat dá, ale proč si potom kupovat vůz se 150 koňmi), je však pružnější a stovku zvládne za devět sekund na rozdíl od jedenácti u 1,6i. Samotné údaje o rychlosti bohužel nezaručují, že je zároveň i sportovnější.

Mazda3 2,0i Sport (sedan)
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1999 cm3
Max. výkon 110 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 200 km/h
Průměrná spotřeba 8,2 litru na 100 km
Základní cena 639 900 Kč

Klady
- pružný a výkonný agregát
- podvozek
- prostorný a pohodlný interiér

bitcoin_skoleni

Zápory
- posilovač řízení
- přehnaně „sportovní“ mimikry
- zavírání zavazadlového prostoru

  • Našli jste v článku chybu?