Menu Zavřít

Hraje se všude

3. 6. 2005
Autor: Euro.cz

Logos/Geewa

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (oh) – Čeští majitelé mobilních telefonů stále více propadají novému druhu zábavy, on-line hrám na mobilech. Od loňského roku si některou z her vytvořenou společností Logos či její dceřinou firmou Geewa zahrálo přes 180 tisíc Čechů, což je meziročně zhruba o 80 tisíc více. Na loňskou zvyšující se poptávku Logos, lídr lokálního trhu on-line her, zareagoval založením herního portálu Geewa.com. Nyní přichází společnost Geewa, která portál provozuje, s novým konceptem soupeření, kde nezáleží na tom, jaké zařízení je k hraní používáno nebo v jaké zemi se hráč nachází. „Prostřednictvím portálu je možné hrát hry z mobilního telefonu či počítače a v blízké budoucnosti také i na interaktivní televizi. Jedinou podmínkou je připojení k internetu. Hry lze hrát samostatně, stejně tak je možné vyzvat kohokoli na světě, kdo má mobil nebo e-mailovou adresu, k soupeření v osobním duelu,“ vysvětluje Miloš Endrle, ředitel společnosti Geewa.
Hráč může hru rozehrát například v internetové kavárně na počítači, pokračovat v klání na mobilu cestou dopravním prostředkem a hru poté doma dokončit na interaktivní televizi. „Od loňského června, kdy byl portál spuštěn, navštívilo věrnostní program v rámci on-line hraní her přes 150 tisíc registrovaných hráčů a každý měsíc jich dalších deset tisíc přibývá. Očekáváme, že koncem letošního roku budeme díky rozšíření o webové rozhraní generovat až 50 tisíc nových uživatelů,“ říká Endrle a dodává, že Geewa hodlá proniknout i na slovenský, polský a maďarský trh. Vliv na nárůst nových zákazníků by mělo mít i stále se zlevňující vysokorychlostní připojení k internetu jak přes pevnou linku, tak prostřednictvím mobilu.
Náklady na vývoj portálu Geewa Endrle odhaduje zhruba na deset milionů korun. Vzhledem k tomu, že všech šest her, které portál v současnosti nabízí, je v základním režimu zdarma, hodlá Geewa získávat peníze především z reklamy. „Jde o nový druh interaktivní reklamy, která umožňuje hráčům nabídnout další mobilní obsah pro jejich telefony či poslat katalog elektronickou poštou, a to cíleně dle věku, pohlaví, regionu či mobilního operátora,“ vysvětluje Endrle.
Analytická společnost Analysis odhaduje, že hráči v západní Evropě utratí v roce 2008 za mobilní hry 3,4 miliardy dolarů, tedy více než 80 miliard korun. Miloš Endrle uvádí, že český trh mobilních her dosahuje zhruba 100 milionů korun ročně.

  • Našli jste v článku chybu?