Menu Zavřít

Hrozba ze vzduchu: Němci se obávají útoků dronů na stadiony

25. 4. 2017
Autor: CC BY-SA 3.0/ Owly K

Spolkový kriminalistický úřad v Německu (BKA) varuje před možným zneužitím dronů k teroristickým útokům. Ohroženi mohou být fanoušci fotbalu nebo návštěvníci koncertů. Možné riziko nevylučují ani odborníci z průmyslu.

Riziko útoku bezpilotních letadel na civilisty v Německu je podceňováno. Tvrdí to odborníci z kriminalistického úřadu Německa (BKA – Bundeskriminalamt), jenž spadá pod ministerstvo vnitra.

„Orgány trestního řízení vyvíjejí ve spolupráci s výzkumnými a průmyslovými subjekty společné řešení,“ uvedl úřad BKA na dotaz německého Frankfurter Allgemeine Zeitung.

BKA zřídil centrální pracoviště, které se bude problematikou dronů a jejich zneužití zabývat. Bude také sledovat trendy na trhu a spolupracovat s výzkumnými firmami, jak co nejlépe detekovat možné útoky dronů a jak se před nimi bránit.

Zástupci výrobců mohou policii pomoci identifikovat riziková místa. Dosud se přijímala opatření na ochranu letišť. Systematická ochrana fotbalových stadionů nebo velkých koncertů pod širým nebem ale neexistuje, i když technicky to už možné je.

„V Německu by se mělo mnohem více přemýšlet o ochraně před útoky drony. V tomto směru jsme pozadu,“ řekl německému deníku Ingo Seebach, ředitel firmy Dedrone z Kasselu.

Dedrone nabízí detekci a ochranu před drony. Firma začala svou činnost rozvíjet poté, co byla v roce 2013 ohrožena dronem německá kancléřka Angela Merkelová během předvolební kampaně.

Angela Merkelová v ohrožení dronem

Na podcenění rizika případného útoku ze vzduchu upozornil i Andreas Hausotter z mnichovské firmy ESC Aerospace. „Nejsme v Německu před takovým útokem ochráněni. Potenciál ohrožení ze strany dronů je kvůli současným technickým možnostem velký. Představitelné jsou i těžké útoky,“ varoval Hausotter.

Podle něj u odpovědných úředníků i politiků ponětí o této problematice chybí. Legislativa je v tomto ohledu za technologiemi o krok pozadu.

Předpisy pro létání s drony v ČR
Pokud budete létat s jakýmkoliv dronem či kvadrokoptérou, stanete se účastníky leteckého provozu a měli byste dodržovat určitá pravidla.
Létání je třeba provozovat v bezpečné vzdálenosti od lidí, doporučuje se minimálně 50 metrů. Od budov je doporučení 150 metrů a od hustě obydlených oblastí je to také 150 metrů. Také je důležité vyhnout se leteckému provozu.
To znamená nelétat v blízkosti letišť, doporučená vzdálenost je 5500 metrů. Stejně tak se musíte vyhnout leteckému provozu i mimo letiště a to tím, že nebudete létat výše než 100 metrů nad zemí.
Také byste se měli vyhýbat zakázaným leteckým prostorům, neboli bezletovým zónám. Na území České republiky jsou místa, kde nesmí létat nic. Pro jejich kompletní přehled je potřeba zakoupit leteckou mapu, nebo navštívit stránky řízení letového provozu.
Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Bezpilotní_letadlo

Finanční dostupnost dronů umožnila jejich masové rozšíření. Společnost Dekra, která testuje bezpečnost silničních vozidel, poukázala na stoupající riziko, pokud se bezpilotní stroj srazí s cyklistou, chodcem nebo s automobilem.

Státní firma Deutsche Flugsicherung, který dohlíží na bezpečnost letového provozu, loni od ledna do října v Německu zaznamenala 61 případů, kdy soukromý dron ohrozil letadlo, které startovalo nebo přistávalo. Prodej dronů, které váží do dvou kilogramů, není nijak regulován. V Německu jich je podle odhadů 400 tisíc.

EBF24

Dále o dronech čtěte:

Dronobití na obzoru: Čína šíří bojové drony s naváděnými střelami

Dubaj chystá bezpilotní dron pro přepravu osob

 Bezpilotní dron eHang 184 určený pro přepravu osob


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).