Brněnský e-shop Aktin ohlásil čtvrtmiliardový obrat a záměr vstoupit na další trhy. Jako startovní zemi své přeshraniční expanze si společnost vybrala sousední Německo, nicméně Aktin má v plánu expandovat i do Rakouska nebo Velké Británie. V souvislosti s těmito záměry se také firma rozhodla změnit název. Nově bude nabízet své zboží pod značkou Vilgain.
Zatímco se drtivá většina „kamenných“ obchodů a podniků potýká s následky koronavirové pandemie, online prodejcům se vesměs daří. To byl v loňském roce i případ Aktinu „Během jednoho dne jsme odbavovali i 2105 objednávek. Vyvinuli jsme vlastní interní systém řízení skladu, čímž se nám podařilo zrychlit proces balení a doručování o deset procent,“ konstatuje majitel firmy Michal Hubík.
Brněnský e-shop loni vygeneroval roční obrat čtvrt miliardy korun, ve srovnání s rokem 2019 jde o 45procentní nárůst. Vedle probíhající koronakrize, kdy lidé více nakupují online, za tím stojí i dlouhodobě rostoucí trend zdravého životního stylu. Češi projevují o produkty zdravé výživy větší zájem než v minulosti.
Aktin by měl naplno vstoupit do Německa přibližně v polovině tohoto roku. „Německo je nadále na vzestupu veganství, tak jako jinde. Jde o znamení nějakého přesvědčení, pohledu na svět, které jde ruku v ruce s určitou etikou v přístupu k jídlu, což nás ovlivňuje při vývoji nových produktů,“ říká Hubík. Německo má podle něj také specifickou legislativu, specifické způsoby plateb a změnit se musí i web. „Oni neodpouštějí neprofesionalitu, proto budou i všechny ostatní země benefitovat z přehlednosti webu i nových funkcionalit, které kvůli Německu v nejbližších měsících budeme uvolňovat na náš web,“ tvrdí.
Právě kvůli rozšiřování do zahraničí změní Hubíkova firma i obchodní název, nově bude vystupovat pod značkou Vilgain. Hubík zmiňuje, že název značky řešil mnoho let a a dokonce se Aktin měl původně jmenovat Gain. „Když jsem šel jednoho dne běhat, bylo vedro a nechtělo se mi. Ptal jsem se sám sebe, proč to dělám. U toho mě napadlo slovo will (vůle, pozn.) a v ten moment si říkám, že to spojíme, že to zní skvěle dohromady, má to ten důraz, tu energii, která nás charakterizuje,“ vysvětluje Hubík přejmenování značky. V Německu si budou moct zákazníci nakupovat produkty pouze online přes weby vilgain.com nebo vilgain.de.
Online shop Aktin, nyní Vilgain, zaměstnává bezmála 200 lidí a spadá pod společnost Selltime, která funguje na trhu téměř deset let. Nejedná se pouze o e-shop, který přeprodává produkty od jiných značek. Nabízí především své vlastní produkty. V domovském Brně má tři kamenné pobočky a většinu vlastních produktů si firma vyrábí sama – také v Brně. „Jedním z našich cílů je vyrábět vlastní produkty co nejvíce u nás,“ uzavírá Hubík.