EMI a Time Warner
Ve světovém hudebním průmyslu se zrodil nový gigant - společnost Warner EMI Music, která vznikla fúzí britské EMI s hudební divizí americké Time Warner. Nová hudební jednička získá zhruba čtvrtinový podíl na relevantním trhu, její roční obrat by se měl pohybovat kolem pěti miliard liber. Hodnota nové firmy (tržní kapitalizace) činí dvanáct miliard liber, odhaduje se, že náklady spojením obou původních firem klesnou až o půl miliardy liber ročně.
Propojení EMI s americkým Time Warner bylo na spadnutí už několik měsíců a mnozí se dnes domnívají, že ke zrychlení transakce přispělo propojení Time Warner s America Online. Za hlavní důvod fúze obou společností označují totiž jejich šéf ové Richard Parsons a Eric Nicoli nový trend v distribuci hudebních hitů - prostřednictvím internetu. Firma má špičkovou startovní pozici pro rozjezd internetové distribuce. Experti totiž už nyní tvrdí, že v nejbližších letech se budou nah rávky běžně stahovat z internetu, a tím si hudební společnosti významně zvýší své zisky. Na síti také bude možné nalézt celé katalogy hudebních nahrávek, což je údajně předzvěst pádu klasických cédéček.
Německý koncern Bertelsmann se sice ještě několik dní před uzavřením dohody pokoušel s EMI domluvit na společném podniku, ale karty již v tu chvíli byly rozdány.
„Existuje-li někdo, kdo přichází v pravou chvíli, pak je to Warner EMI Music, uvedl Richard Parsons, šéf Time Warner. Experti předpokládají, že na fúzi EMI s Time Warner budou reagovat další hudební společnosti, jako jsou Sony Music či News C orporation.
Warner EMI Music bude mít pod svými křídly dosavadní hvězdy EMI, jako Rolling Stones, Spice Girls a Beatles, spolu s umělci Warner Music, jako Cher nebo Phil Collins.