Právě tento týden uvádí japonská automobilka Lexus na evropský trh nový model Lexus GS 450h. Hybridní pohon je kombinací vznětového motoru (s obsahem 3456 krychlových centimetrů a výkonem 296 koní) a elektromotoru (200 koní). „Mozkem“ vozu je rozdělovač výkonu, který podle jízdních podmínek využívá síly obou motorů.
Například při rozjezdu a malých rychlostech vůz pohání pouze elektromotor.
Zařazení do kategorie luxusních sedanů poslední model značky Lexus potvrzuje i rozsáhlou standardní výbavou. V té je důraz kladen hlavně na bezpečnostní prvky, ať už jde o elektronické systémy jako ABS či airbagy, včetně kolenních pro oba cestující vpředu. Na pohodlí řidiče i spolujezdců výrobce také myslel - například obě přední sedadla jsou vytápěná a odvětrávaná, elektronicky nastavitelná poloha se přitom uchovává v paměti palubního počítače.
Vůz má v běžném provozu díky elektromotoru nízké emise, totéž platí pro spotřebu. Výrobce udává 7,9 litru na 100 kilometrů. Při testu na kvalitních, leč klikatých andaluzských silničkách ji zvyšovaly nad 10 litrů nicméně i to představuje rekord. Základní cena modelu GS 450h je pro Česko stanovena na 1,679 milionu korun. *