Hlasy čtenářů (reakce na Téma z Profitu č. 24/2005) Byl bych blázen, kdybych si totéž zboží, co v hypermarketu stojí o 10 procent méně, šel koupit do normálního obchodu. V hypermarketu si koupím třeba rovnou deset kusů do zásoby a pohodlně šije odvezu. Do malého obchůdku jdu, jen když něco zapomenu nebo když rychle něco potřebuji.
Hlasy čtenářů
(reakce na Téma z Profitu č. 24/2005)
Byl bych blázen, kdybych si totéž zboží, co v hypermarketu stojí o 10 procent méně, šel koupit do normálního obchodu. V hypermarketu si koupím třeba rovnou deset kusů do zásoby a pohodlně šije odvezu. Do malého obchůdku jdu, jen když něco zapomenu nebo když rychle něco potřebuji. Jejich budoucnost je podle mě v nabídce čerstvého a specializovaného zboží. Docela rád bych si šel někam v okolí bydliště pravidelné kupovat čerstvé pečivo, ale nejbližší pekařsství je až 10 minut cesty a je věčně narvané (je vidět, že o tyto produkty mají lidé zájem). Podobně je to s čerstvým ovocem nebo třeba kvalitní cukrárnou či dobrou vinotékou. A nemusí jít jen o potraviny. Od specializovaných odborníků nakupuji třeba náročnější pomůcky pro svou živnost (fotografie a grafika) - v hypermarketu toho zdaleka nesezenu tolik, co ve specializovaném papírnictví. Podnikatelé by si ale měli přiznat, že doba klasických malých obchodů s potravinami už skončila (přežijí jen na nejfrekventovanějších místech) a že je nutné nabídnout specializaci, čerstvost, vlídné slovo a další výhody.