Korejský Hyundai začal letos prodávat velké SUV s označením ix55. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu, aby zjistil realitu.
Autor: Hyundai
Nové terénní auto k nám přišlo z USA, kde se prodává pod označením Veracruz. V Evropě dostalo označení ix55, které odpovídá současnému „íčkovému“ názvosloví značky. Vůz, který není designově příliš výrazný, dostal pro Evropu turbodiesel 3.0 CRDi, ale zůstaly mu americké rozměry. Skoro pětimetrové SUV konkuruje prémiovým vozům, jakými jsou třeba Volvo XC 90, VW Touareg nebo Audi Q7.
TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Hyundai ix55
- *typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový šestiválec objem válců - 3 litry max. výkon - 176 kilowattů max. rychlost - 200 km/hod zrychlení 0-100 - 10,4 s spotřeba - 9,4 l/100 km kufr - 598 litrů cena - 949 900 Kč V redakčním testu Profitu se potvrdilo, že ix55 může suplovat malý autobus. Pohodlně se do něj vejde sedm lidí ve třech řadách, opulentní kufr pojme v pětimístné konfiguraci bezmála 600 litrů nákladu (třetí řadu sedadel lze složit pod jeho podlahu). Interiér je příjemně vyladěný měkčenými plasty a elegantním středovým panelem. V sedačkách s vysokým posedem se trůní důstojně a přitom pohodlně, komfortní je překvapivě i zadní skládací lavice. Také měkký podvozek evokuje spíše limuzínu než terénní auto. Jízda po asfaltu je tichá, houpavá, s velkými náklony vysoké karoserie v zatáčkách. Houpání a nedotáčivost 2,2 tuny těžkého vozu vyvažují zásahy elektronického stabilizačního systému ESP, dodávaného už v základu. Třílitrový turbodiesel má klidnou povahu, ve spodní části otáčkového spektra trochu váhá, ale pak si dá říci. Možná za tu mírnou prodlevu může šestistupňový automat, ale jiná převodovka se k i55 nedodává. Jediným vážným handicapem auta, zjištěným v našem testu, byla spotřeba. Výrobce udává mimo město 7,6 litru nafty na sto kilometrů, my jsme jeli z Prahy do Chebu a zpět skoro za deset litrů. Spotřebu ale vyvažuje možnost projížďky mimo silnici. Díky pohonu všech kol a světlé výšce 200 milimetrů nemá ix55 problémy s polními cestami. Na těžší terény ale není stavěný, nemá závěr diferenciálů ani terénní redukce. Auto bez větších off-roadových ambicí jsme nakonec vyhodnotili jako povedenou imitaci amerického křižníku dálnic s žíznivým motorem, ale přívětivou pořizovací cenou. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**
Hyundai ix55 je vozem pro podnikatele, kteří šilhají po velkém SUV, ale nechtějí platit 1,5 milionu za prémiové auto. Za cenu pod milion korun můžou počítat s plně vybaveným křižníkem amerického střihu, který sice není příliš šetřivý, ale zato nabízí komfort, velký kufr a sedm míst už v základním provedení.