„V nošovickém závodě budeme vyrábět vozy Kona Electric pro významné evropské trhy, kterými jsou Německo, Francie, Nizozemsko, Norsko, Česká republika, Slovensko a Polsko,“ řekl mluvčí automobilky Pavel Barvík.
V loňském roce automobilka vyprodukovala 309 500 aut, což představovalo meziročně pokles o devět procent. Letošní plán výroby ještě neoznámila.
Mluvčí uvedl, že od zahájení prodeje v roce 2018 překonala poptávka po vozech Kona Electric očekávání. „Cílem zvýšení kapacity jejich výroby je držet krok s rostoucí poptávkou. Zaměřením se na uspokojení poptávky zákazníků se Hyundai může stát největším dodavatelem vozidel s nulovými emisemi v Evropě, když bude mít v roce 2020 možnost nabídnout více než 80.000 kusů vozů tří modelových řad,“ uvedl Barvík.
Nošovická továrna je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Zaměstnává zhruba 3300 lidí a dalších 8700 zaměstnanců pracuje u jejích subdodavatelů. V roce 2018 automobilka vytvořila zisk 7,22 miliardy korun (o 531 milionů vyšší než v roce 2017) a tržby 129,26 miliardy korun (o 7,4 miliardy nižší). V současné době se v Nošovicích vyrábí typ Hyundai Tucson a pět verzí modelu Hyundai i30. Vozy se vyvážejí do 69 zemí, nejvíc do Německa, Velké Británie, Ruska, Španělska a Itálie, tuzemský trh tvoří přibližně čtyřprocentní podíl.
Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů
Dále čtěte:
Elektřina, nebo vodík? Německý autoklub doporučuje obojí
Plně veganská Tesla: Muskova automobilka přestane používat kůži
Levnou Teslu nechceme: majitelé elektroaut protestovali proti snížení cen