Nabídnout ve vlacích kvalitní připojení k internetu není tak snadné, jak to na první pohled vypadá. Rozdíl mezi kvalitou mobilního signálu venku a uvnitř vagonu je často výrazný. Nejen o tomto jsme mluvili s Leošem Novotným, zakladatelem společnosti Leo Express, a s Michalem Müllerem, obchodním a marketingovým ředitelem pro firemní zákazníky Vodafonu.
* » Jak jste v Leo Expressu hledali poskytovatele internetového připojení do vašich vlaků?
LN: Leo Express přepravuje cestující mezi více než stovkou měst v šesti zemích a nejde jen o vlaky, ale také o autobusy a minibusy. Co se týká vlaků, porovnávali jsme konkurenci na trhu a provedli jsme si řadu měření. Ta nám ukázala, že nejlepší signál do pohybujících se vlaků dodává společnost Vodafone.
* » Spolupracujete s dopravcem Leo Express i v jiných oblastech?
MM: Naše spolupráce se za poslední tři roky velmi rozrostla. Již nejde jen o kvalitní mobilní internet a hlasové služby, ale také o pronájem místa pro servery v našem datovém centru. Servery našich zákazníků jsou přitom umístěny ve stejných lokalitách jako servery Vodafonu, takže se o jejich data staráme stejně jako o naše vlastní.
LN: Pro nás je důležité, aby i naši zaměstnanci, jako jsou například stevardi nebo obchodníci, mohli být na cestách stále připojeni k datům, díky tomu je čas na cestách využit mnohem efektivněji. O tom je vlastně celý Leo Express, o efektivitě všeho, co děláme, ať už směrem k zákazníkům, nebo v interních procesech. K tomu všemu nám Vodafone pomáhá svými technologiemi, jako je Office 365, virtuální kancelář.
* » Co přináší virtuální kancelář?
LN: Díky této službě mohou mít i stovky zaměstnanců najednou přístup nejen k online službám, jako jsou Outlook, Word, Excel a další, ale znamená to i možné sdílení kalendářů, kontaktů a samozřejmě velké a bezpečné online úložiště pro firemní dokumenty.
MM: Všechny tyto funkce pomáhají zjednodušit fungování firemního IT a umožňují zaměstnancům přístup ke kompletní moderní kanceláři z libovolného zařízení.
* » Co jiného oceňují firemní zákazníci na Vodafonu?
MM: Určitě portál OneNet samoobsluhy, který umožňuje flexibilně spravovat jednotlivé služby ve firmě, a to kdykoliv.
Firmy tak mají jednoduchý přístup ke všem informacím a mohou si například během pár vteřin aktivovat novou SIM kartu.
LN: Samoobsluha nám skutečně umožňuje snadno řídit všechny naše služby podle aktuální potřeby. V samoobsluze sledujeme například i míru vytížení datových linek. Vodafone je pro nás důležitým technologickým a obchodním partnerem, díky kterému můžeme nejen rozvíjet naše služby pro zákazníky, ale také přinášet inovace uvnitř firmy.