Menu Zavřít

I PRO POLITIKY

10. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Podnikání

CIF24

Praktická publikace Kultura v mezinárodním podnikání je určena především studentům v oblastech mezinárodního obchodu a mezinárodních vztahů. Na otázku, zda má vůbec smysl věnovat se kultuře podnikání, autor odpovídá: „Mezinárodní vyjednavači nebo manažeři, kteří jsou připraveni na kulturní odlišnosti jiných národů a jsou vybaveni na kontakty a jednání s jinými, mají ulehčenou vlastní práci. Mohou se daleko více soustředit na věcnou stránku a na podstatu toho, co je předmětem jejich úsilí. První dvě kapitoly uvedou čtenáře do terminologie. Věnují se různým pojetím a charakteristikám kultury v mírně historizujícím pohledu. Analyzují pojem „národní kultura a rozvádějí diskusi o vztahu této kultury ke státu. Třetí kapitola pojednává o mezinárodních rozdílech a jejich dopadech do komunikace mezi stranami, ve čtvrté se analyzuje vztah mezi kulturou, etikou a etiketou. Jde o oblasti, které v domácím hospodářském a politickém prostředí postrádají dlouhodobou kultivaci a tato část knihy by mohla posloužit i politickým představitelům ke zlepšení jejich vnějších projevů. Devátá kapitola postupně prochází jednotlivé regiony a v nich z ekonomického hlediska významné země a dává praktické rady a příklady ukazující, jak se vyhnout potenciálním mezikulturním nedorozuměním a z nich vyplývajícím možným ztrátám v obchodních i mezilidských vztazích. Přílohy prohlubují obsah hlavního textu knihy.

Šroněk, Ivan: Kultura v mezinárodním podnikání. Grada Publishing. 168 stran. Cena 198 korun.

  • Našli jste v článku chybu?