KAREL KAHOVEC: Hvězda šedesátých let dnes provozuje taxi službu. Výdělky z ní činí asi polovinu jejích celkových příjmů. Druhou půlku vydělá za vystoupení a tantiémy z rádií.
KAREL KAHOVEC: Hvězda šedesátých let dnes provozuje taxi službu. Výdělky z ní činí asi polovinu jejích celkových příjmů. Druhou půlku vydělá za vystoupení a tantiémy z rádií. Po listopadové revoluci odjela tehdejší doprovodná kapela Golem rock and rollové hvězdy šedesátých let Karla Kahovce do Německa na dvouměsíční turné. Tamní manažer však požadoval jen velké dechy, malou rytmiku, bicí a basu. Pro zpěváka a kytaristu Kahovce tudíž nebylo v rámci projektu uplatnění. Nechtěl jen tak sedět a čekat. Vrhl se na podnikání. „Sestra Vlasta mi řekla, že se na Praze 10 zakládá taxi služba, kde má známé. Kývl jsem a dodnes vedle zpívání a hraní provozuji i taxi službu. Již léta jezdím pod hlavičkou AAA taxi,“ říká Kahovec. VŠEM SPRAVEDLIVÝ ÚČET Zaměstnancem „áček“ ale není. I auto, ve kterém jezdí, je jeho vlastním majetkem. Známé pražské taxislužbě jen měsíčně odvádí finanční paušál za to, že se může (v případě, že zrovna jezdí) zaregistrovat na její rádio stanici. Ta mu pak dohazuje zákazníky. „Když jsem ze všech aut nejblíže klientovi, zavolají mi. Z výdělku už jim pak nic neplatím.“ Když se mu nechce jezdit, nezaregistruje se a nejezdí. Nikomu na centrále nemusí vysvětlovat důvody. „Třeba v létě do taxíku nevlezu i dva měsíce, protože jezdím po hudebních festivalech. Licenci ale musím přesto zaplatit.“ To mu však vůbec nevadí. Sám za sebe by jezdit nechtěl. „Je to složitější. Takto se zaregistruji a na centrále vědí, kde se pohybuji. Zákazníků, kteří volají, je plno. Taxíka na ulici, který je solitér, si jen tak někdo nestopne. Lidé s tím mají špatné zkušenosti, protože takoví taxikáři často účtují jinak turistům a jinak Čechům. A kolikrát natahují obě tyto skupiny. To já bych si nedovolil. Mám zapnutý taxametr a každému účtuji tolik, kolik projede. Bez ohledu na napěchovanost jeho peněženky,“ vysvětluje. K tomu dodává, že kdyby se u „áček“ někdo snažil zákazníka ošidit, na centrálu by okamžitě přišla stížnost. „A ta by se rázně řešila,“ říká. ZÁKAZNÍCI ZPĚVÁKA POZNÁVAJÍ Taxislužbu podle svých slov provozuje především proto, že je mu líto času, který by jen tak proseděl a nic nevydělal. Výdělky z ní mu zajišťují asi padesát procent jeho celkových příjmů, dalších čtyřicet procent činí vystoupení (průměrně jich absolvuje sedm za měsíc) a deset procent tantiémy z hraní jeho písniček v rádiích. „Třeba na old’s rádiu Olympik mě hrají i šestkrát za den, aniž bych je jakkoli kontaktoval. To mě těší. K mnohým svým písničkám jsem navíc složil hudbu. Tudíž na tom i vydělávám. Intergram a Ochranný svaz autorů jsou spolehlivé organizace, které se starají o to, aby autorům za každé zahrání skladby peníze řádně přišly,“ uvádí Kahovec. K tomu podnikající zpěvák také připravuje cédéčko s novým repertoárem, inspirovaným samozřejmě rock and rollem šedesátých let, kterým je odkojen. Věří, že o něj bude zájem: „Kamkoli přijedeme hrát, tam je skvělá atmosféra a znovu nás tam zvou. Tak doufám, že si lidé koupí i cédéčko.“ Karel Kahovec dodává, že bez ježdění v taxíku by se mu žilo mnohem hůř. Takto je finančně zabezpečen a žije v určité jistotě. Když nejsou koncerty, jezdí. Když jsou, nejezdí. Provozování taxislužby ho navíc baví, protože se setkává s plno lidmi, s nimiž si často zajímavě popovídá. Tak každý druhý zákazník jej prý dokonce poznává, ačkoli se dnes v televizi vyskytuje zřídka. KAREL KAHOVEC (1946)
Vyučil se uměleckým soustružníkem dřeva. Již v době učení začínal hrát a zpívat s různými amatérskými kapelami. Hráli po večírcích pro kovodělný a dřevozpracující podnik. V devatenácti letech dostal nabídku jít k rock and rollové kapele Hells Devils. Poté spolupracoval s hudebními skupinami Matadors, Flamengo či Country Beat Jiřího Brabce. Jezdil též s hudebníky a baviči Karlem Šípem a Jaroslavem Uhlířem z Hitšarády. Spolupracoval s Milanem Drobným a kapelou Golem. Zpíval i se svou sestrou Vlastou Kahovcovou. Je autorem hudby mnoha svých skladeb. Podnikat začal v roce 1989. Provozuje taxislužbu u AAA taxi. K tomu se stále živí hudbou. Hraje a zpívá s kapelou George & Beatovens. A to repertoár svůj i zesnulého Petra Nováka, jemuž v jeho posledních letech života vypomáhal s koncertováním.
Je rozvedený, má dva syny.