Prémiová značka skupiny Volkswagen hodlá na autosalonu ve Frankfurtu v polovině září překvapit radikálním konceptem minivozu do velkoměsta. „Audi urban concept“ má dvě místa k sezení, což by ještě nebylo nic mimořádného – zde jsou ovšem sedadla šikmo za sebou v polotandemovém uspořádání, které výrobce označuje jako 1+1. Patrně se jedná o ideové pokračování série štíhlých „doutníkových“ konceptů Volkswagenu, z nichž ten poslední, L1 z roku 2009, se pyšnil kombinovanou spotřebou 1,38 litru na 100 kilometrů. (Na letošním autosalonu v Kataru byl představen další pokračovatel s názvem XL1, ten má však již sedadla tradičně vedle sebe.)
Frankfurtská studie Audi není poháněna diesel-elektrickým hybridním agregátem jako L1 nebo XL1, nýbrž dvojicí elektromotorů se zatím neupřesněnými parametry. Tajemstvím zůstává i hmotnost vozu, nicméně díky konstrukci z plastů zesílených uhlíkovými vlákny jistě zůstane hluboko pod hranicí jedné tuny. Vzhled konceptu spojuje typickou lichoběžníkovou masku značky Audi s nekapotovanými jednadvacetipalcovými koly a dozadu odsouvatelnou střechou, která slouží jako vstupní „dveře“.