Využívat slavných a úspěšných osobností v reklamě je běžná praxe. Bývají většinou krásně vyfocené, stylizované, upravené a vyretušované. Většina takových počinů postrádá originalitu. Naštěstí, ne vždy.
Na dobré věci se vyplatí čekat
Jasná, průzračně jednoduchá a výborně zpracovaná tisková reklama, která staví na faktu, že každý, kdo si objedná pivo Guinness si musí chvíli počkat, než ho barman natočí. Proč z toho nevytvořit přednost? Tento inzerát dokazuje, že jednoduchý slogan je stále jednou z nejúčinnějších zbraní.
Jací jste, se skrývá uvnitř „Nenarodila se jako blondýna, ale byla z nich ze všech nejlepší“ – jací jste, se skrývá uvnitř. Jasné sdělení, nekomplikované zpracování, přímý odkaz na stopu, kterou za sebou zanechala Marilyn Monroe. Vtipné a velmi funkční.
Vyberte si
S tužkami BIC se můžete rozhodnout, kterou cestu si zvolíte. Spíše vizuálně zajímavá inzerce staví na známém faktu, že i zpěvačka Madonna chtěla být jeptiškou. Jenom se rozhodla jinak. A nejenom ve volbě barev.
Paris
Typografický inzerát postavený na pověsti moderní ikony číslo jedna, intelektuálně prý poněkud méně obdařené Paris Hilton. Co by asi Paris musela udělat, aby se dostala na stránky Mail and Guardian? Jasná myšlenka, vtipně zpracovaná a důkaz, že perfektní inzerát nemusí stát statisíce dolarů za focení na Tahiti.
Pocta Quentinu Tarantinovi
Přímá reference na obsah filmů Quentina Tarantina. Další skvělá ukázka toho, že je-li někdo opravdová ikona, stačí jej pouze citovat. V této verzi je to citace obrazová, jasná, výstižná a prokazující, že výrobku může posloužit stejně dobře, jako události, které je výrobek/výrobce sponzorem.