Menu Zavřít

Informační technologie

11. 5. 2007
Autor: Euro.cz

Krátce

Ultratenká TV půjde do výroby

Sony plánuje na letošek výrobu a prodej televizorů tenčích než centimetr. Televize s úhlopříčkou 69 centimetrů by měla mít tloušťku maximálně deset milimetrů, přičemž model s úhlopříčkou 28 centimetrů má být tenký jen tři milimetry. Firma se chce stát prvním prodejcem TV s obrazovou technologií příští generace (OLED), neoznámila však, kolik hodlá ultratenkých televizorů prodat, ani kolik budou stát. Technologie OLED umožňuje jasný a plně barevný obraz, aniž by vyžadovala podsvětlení jako displeje z tekutých krystalů, na nichž jsou založeny LCD televizory. OLED displeje se již používají u digitálních fotoaparátů či mobilních telefonů.

BDO a Telefónica O2 společně

BDO IT a Telefónica O2 Services, dceřinná firma telekomunikačního operátora, podepsaly memorandum o spolupráci. Měly by se společně zúčastňovat výběrových řízení a dohromady by chtěly realizovat projekty v oblasti ITSM (IT Service Management), což se dá nazvat jako řízení služeb v IT. Od spolupráce si manažeři slibují synergické efekty. „Kromě jiného hodláme sdílet know-how konzultantů v IT službách. Pokud budeme postupovat jednotně, věřím, že můžeme poskytovat služby za zajímavějších podmínek,“ říká Martin Koníček, partner BDO IT.

Telefonická televize s jubileem

Počet zákazníků služby O2TV - televize šířené po telefonní lince - dosáhl hranice třiceti tisíc. Společně s rostoucím počtem klientů stoupá i počet titulů, které operátor nabízí ve službě Videotéka. V současnosti nabízí více než 400 filmů, seriálů či televizních pořadů. O2TV je dostupná na více než 2,5 milionech pevných telefonních linek.

MM25_AI

Zisk Panasoniku rapidně vzrostl

Matsushita Electric Industrial, jež vyrábí elektroniku značky Panasonic, zvýšila v loňském fiskálním roce čistý zisk o téměř 41 procent na 217 miliard jenů, což je asi 37,5 miliardy korun. Tržby korporace stouply o dvě procenta na 9,11 bilionu jenů. K nebývalému nárůstu zisku přispěl především zájem o plazmové televizory Viera a digitální fotoaparáty Lumix. Na celosvětovém „plazmovém“ trhu, jehož velikost se odhaduje na zhruba 412 miliard korun, drží Panasonic asi třetinový podíl.

  • Našli jste v článku chybu?