Grisoft vyráží za asijskými viry
Česká antivirová společnost Grisoft chystá expanzi na asijský trh. Nedávno uvedla japonskou verzi svého antivirového produktu AVG a nyní zvažuje vstup na indický trh a do dalších zemí. Firma prý zkoušela možnosti svého působení v Indii a Číně, ale zatím nerozhodla, kdy a jakým způsobem chce do těchto teritorií proniknout. „Úspěšně jsme otestovali verze našich produktů v čínštině. A ani anglická verze nebude pro Indy problém,“ řekl technický ředitel Grisoftu Karel Obluk. Grisoft získává v zahraničí 90 procent svých tržeb. Zastoupení má v USA, Austrálii a v západní Evropě. Bezpečnostní software Grisoftu nyní využívá 50 milionů počítačů na celém světě.
Úspěšný měsíc internetu
Do letošního ročníku akce „Březen - měsíc internetu“ se zapojilo 384 knihoven, když jejich pořady a přednášky o www síti navštívilo přes sto tisíc lidí. Cílem desátého ročníku bylo dle Jaroslava Wintera z pořádajícího sdružení BMI přiblížit práci s počítačovou sítí především postiženým, seniorům, nezaměstnaným a lidem na rodičovské dovolené. Knihovny učily například matky s malými dětmi nakupovat či vyhledávat informace po netu, důchodci se seznámili s používáním elektronické pošty, nezaměstnaní měli možnost seznámit se s hledáním práce na webu. Na konci loňského roku mělo připojení k internetu 4001 českých knihoven, bez přístupu k síti jich zůstalo 1663.