Menu Zavřít

Informační technologie

14. 12. 2007
Autor: Euro.cz

Krátce

FIN25

Acer pod olympijskými kruhy

Tchajwanská společnost Acer, třetí největší producent počítačů na světě, se v letech 2009 až 2012 stane jedním z hlavních sponzorů olympijských her a zároveň oficiálním dodavatelem počítačové techniky. Dosavadním partnerem Mezinárodního olympijského výboru (MOV) pro oblast IT bylo čínské Lenovo, které však se sponzoringem her po olympiádě v Pekingu končí. Její žezlo tak převezme pro zimní hry ve Vancouveru (2010) a letní olympiádu v Londýně (2012) konkurenční Acer, který bude dodávat stolní počítače, notebooky, LCD displeje i další IT produkty.

Souboj internetových prohlížečů

Internetový prohlížeč Firefox snižuje u českých uživatelů náskok dominantního softwaru Internet Explorer společnosti Microsoft. Z listopadových statistik serveru Navrcholu.cz vyplývá, že Explorer používá zhruba 62,5 procenta českých počítačů a Firefox 29 procent, software Opera má poté podíl kolem pěti procent. Exploreru především uškodil příchod novější aktualizované verze s označením 7.0, který si nainstalovalo méně lidí, než odinstalovalo předchozí verzi 6.0. Za poslední rok tudíž spadl podíl prohlížeče z dílny Microsoftu o patnáct procent.

Pracovní hovory i o Vánocích

Dvanáct procent manažerů českých firem bude přímo v kanceláři pracovat i o vánočních svátcích, polovina z nich bude k dispozici i „na e-mailu“ nebo telefonu pro případné konzultace. Vyplývá to z průzkumu operátora Vodafone uskutečněného mezi 417 top manažery a majiteli firem. Osmdesát procent respondentů odpovědělo, že budou pracovat mezi vánočními svátky a každý třetí odpovídající je dokonce připraven zvednout pracovní telefonát i během štědrovečerní večeře. Pouze sedmnáct procent respondentů přitom odpovědělo, že nechce o svátcích na práci ani pomyslet. Proti předpokladům zůstávají v oblibě klasická papírová vánoční přání. Posílají je dvě třetiny dotázaných. Přání v podobě textové zprávy nebo multimediální zprávy MMS má v plánu zaslat čtvrtina respondentů, ale především méně významným obchodním partnerům.

  • Našli jste v článku chybu?