Menu Zavřít

Informační technologie

11. 5. 2007
Autor: Euro.cz

Krátce

Ultratenká TV půjde do výroby

Sony plánuje na letošek výrobu a prodej televizorů tenčích než centimetr. Televize s úhlopříčkou 69 centimetrů by měla mít tloušťku maximálně deset milimetrů, přičemž model s úhlopříčkou 28 centimetrů má být tenký jen tři milimetry. Firma se chce stát prvním prodejcem TV s obrazovou technologií příští generace (OLED), neoznámila však, kolik hodlá ultratenkých televizorů prodat, ani kolik budou stát. Technologie OLED umožňuje jasný a plně barevný obraz, aniž by vyžadovala podsvětlení jako displeje z tekutých krystalů, na nichž jsou založeny LCD televizory. OLED displeje se již používají u digitálních fotoaparátů či mobilních telefonů.

BDO a Telefónica O2 společně

BDO IT a Telefónica O2 Services, dceřinná firma telekomunikačního operátora, podepsaly memorandum o spolupráci. Měly by se společně zúčastňovat výběrových řízení a dohromady by chtěly realizovat projekty v oblasti ITSM (IT Service Management), což se dá nazvat jako řízení služeb v IT. Od spolupráce si manažeři slibují synergické efekty. „Kromě jiného hodláme sdílet know-how konzultantů v IT službách. Pokud budeme postupovat jednotně, věřím, že můžeme poskytovat služby za zajímavějších podmínek,“ říká Martin Koníček, partner BDO IT.

bitcoin školení listopad 24

Telefonická televize s jubileem

Počet zákazníků služby O2TV - televize šířené po telefonní lince - dosáhl hranice třiceti tisíc. Společně s rostoucím počtem klientů stoupá i počet titulů, které operátor nabízí ve službě Videotéka. V současnosti nabízí více než 400 filmů, seriálů či televizních pořadů. O2TV je dostupná na více než 2,5 milionech pevných telefonních linek.

Zisk Panasoniku rapidně vzrostl

Matsushita Electric Industrial, jež vyrábí elektroniku značky Panasonic, zvýšila v loňském fiskálním roce čistý zisk o téměř 41 procent na 217 miliard jenů, což je asi 37,5 miliardy korun. Tržby korporace stouply o dvě procenta na 9,11 bilionu jenů. K nebývalému nárůstu zisku přispěl především zájem o plazmové televizory Viera a digitální fotoaparáty Lumix. Na celosvětovém „plazmovém“ trhu, jehož velikost se odhaduje na zhruba 412 miliard korun, drží Panasonic asi třetinový podíl.

  • Našli jste v článku chybu?