Prototyp robotického 3D skeneru vznikl již v létě roku 2017. S pomocí úvodní
investice od fondu Koopeo Ventures začali Mikoláš Herskovič a Zdeněk Glazer
vyvíjet systém umožňující plně automaticky naskenovat jakýkoliv předmět a jeho
digitální kopii ihned použít ve virtuálním světě.
Díky tomu mohou například fotografové či reklamní agentury tvořit
exteriérové snímky bez toho, aby opustili ateliér. Filmaři používají digitální
modely při tvorbě vizuálních efektů, programátoři a grafici při vývoji
počítačových her i profesionálních aplikací. Mezi další potenciální uživatele
3D skenování patří e-shopy, které chtějí umožnit zákazníkům prohlédnout si
zboží detailně, a to i na dálku.
Prodej zboží ve virtuální realitě je přitom jedním ze způsobů, jak mohou
obchodníci v době globální pandemie i nadále vydělávat. „Naše technologie zcela
precizně zachycuje strukturu jednotlivých materiálů, propustnost a odrazivost
světla či barevnost skenovaných předmětů. Na tom, abychom měli ze všech
dostupných 3D skenerů na trhu ten nejlepší právě my, pracujeme už dva a půl
roku,“ říká technologický šéf Glazer.
Velké ambice má i průmyslová divize založená v minulém roce. Zaměřuje se primárně na rozvoj skenovacích technologií pro výrobce automobilů, letadel či zbraňových systémů.