Dvacítka inspektorů České obchodníinspekce (ČOI) dnes vyrazila v západních Čechách na kontrolu dovelkých obchodních domů, které nabízely novoroční výprodeje.
Dvacítka inspektorů České obchodníinspekce (ČOI) dnes vyrazila v západních Čechách na kontrolu dovelkých obchodních domů, které nabízely novoroční výprodeje.Zaměřili se na nepotravinářské zboží. Výsledky několikadenní akcebudou znát v pondělí, řekl ČTK plzeňský ředitel ČOI VáclavHavlík. Tamní obchodní dům Carrefour už prověřili, ale závěrkontroly nechtěl zatím ředitel sdělit.
„Inspektoři nyní dělají kontrolní nákupy nejrůznějšího zbožíasi v desítce obchodních řetězců na území Plzeňského aKarlovarského kraje. Sledují, zda za zboží zaplatí u pokladnytakovou částku, která je uvedena na reklamních letácích nebo nastojanech. V případě, že je na letáku uvedeno, že sleva platí dovyprodání zásob, prověřují podle faktur, zda avizované zboží bylovůbec na skladě,“ uvedl Havlík.
Po skončení akce v západních Čechách inspektoři zhodnotí, zdase obchody dopustily klamání zákazníka, a porušily tak zákon.Pokud k takovému závěru kontroloři dospějí, zahájí s obchodníkysprávní řízení a případně udělí pokutu, uvedl Havlík.
Kontrolní akci ČOI odstartoval novoroční výprodej vhypermarketech Carrefour, kde klesly ceny některého zboží až o 95procent. Na řadu zákazníků, kteří prodejny Carrefour vzaliútokem, se však hned v pondělí zlevněné zboží nedostalo.
Prodejny totiž měly jen omezené množství výrobků zařazenýchdo výprodeje a některého zboží bylo k dostání jen pár kusů. Podlezákona musí mít všechny pobočky řetězce na skladě zboží nabízenév reklamním letáku. Pracovníci ČOI začali původně kontrolovathypermarkety řetězce Carrefour, nyní se pustily i do dalších. Podle výsledků kontrol ministerstvo průmyslu a obchodurozhodne o případné novelizaci zákona o ochraně spotřebitele, abyzabránilo výprodejům, při nichž mohou být klamáni zákazníci.