Menu Zavřít

INTELIGENTNÍ LIMUZÍNA Z FRANCIE

5. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Manažerský sedan zdobí špičková výbava interiéru

MM25_AI

Luxusní limuzína francouzského Peugeotu s označením 607 se poprvé objevila na podzimním frankfurtském autosalonu v roce 1999, ale do prodeje se dostala po úpravách podvozku až o rok později. Má za úkol nahradit nepříliš úspěšný model 605 a zdá se, že se tento záměr alespoň v České republice podařil. Peugeot 607 zde totiž sklízí pravé prodejní žně – od září loňského září se prodalo celkem 281 vozidel tohoto typu, což překonalo všechna očekávání výrobce. Francouzský výrobce se tak vklínil mezi reprezentativní značky, jako jsou Audi, Volvo či BMW.
Luxusní „šestsetsedmička , jejíž nejlevnější verze se prodává za 1 030 000 korun, je reprezentativní sedan s výrazným, francouzsky kultivovaným designem. Ten trochu připomíná kupé. Výrobce nezastírá, že automobil jde karosářsky ve stopách modelu 406, jehož kvality nalezly vrchol právě u typu 406 Coupé. Přes řadu některých shodných technických skupin a stejný rozvor náprav jako model 605 (2800 mm) je současná limuzína zcela odlišným automobilem, než byli jeho předchůdci. Nové jsou velké převisy vepředu i vzadu, výraznější je také čelní partie se šikmo položenými hlavními světlomety. Designérskou novinkou je ale vysoká záď s podélnými bočními hranami spoluvytvářejícími plynulý průběh boční linie. Boční vyvýšení přecházejí na samém konci vozu do společné příčné hrany, která definuje místo pro odtržení proudu vzduchu. Jako sympatické se jeví to, že obvod karosérie je bez jakéhokoliv zastírání opatřen ochrannými lištami, které jsou v citlivé oblasti nárazníků obzvlášť mohutné.
Peugeot 607 může nabídnout tři motorové verze – dva benzinové agregáty s obsahem válců 2,2 litru, respektive tři litry a naftový 2.2 litru, který je vybaven turbodmychadlem. Týdeník EURO otestoval slabší zážehový čtyřválec o výkonu 116 kilowattů. Přestože se nemůže silnému šestiválcovému třílitru vyrovnat, je o něj velký zájem, protože má nižší spotřebu. Ta se při testu pohybovala kolem deseti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Maximální rychlost této verze je 190 kilometrů v hodině. Motor by umožnil i více, ale při stodevadesátce vstoupí do hry omezovač rychlosti. Jízdní vlastnosti Peugeotu 607 ani nemůžou být jiné než velmi dobré - motor je poměrně pružný a tak tichý, že při volnoběhu není prakticky slyšet. Jen nástup z nulové rychlosti by mohl být svižnější. O řidičovu pohodu se stará tempomat a také systémy ABS a ESP, které nedovolí vozidlu dostat se do smyku ani při prudkém brždění.
Hlavním lákadlem Peugeotu 607 ale nejsou ani tak jízdní vlastnosti jako interiér přepychově vybavený takzvanou inteligentní technikou. Optimální teplotu v kabině udržuje důmyslná klimatizace doplněná čelním sklem odrážejícím sluneční paprsky. Ticho v interiéru je dosaženo mimo jiné trojitým utěsněním dveří vybavených okny z vrstveného skla. Posádka může využívat palubní navigační systém a vícefunkční obrazovku, na které je možné přehrávat dokonce videonahrávky. Při couvání upozorňuje řidiče na překážky za vozidlem radar. Stěrače mají takzvané snímače deště, takže se při prvních kapkách samy spustí, stejně tak se při setmění či průjezdu tunelem automaticky rozsvítí světla. Autorádio lze nastavit tak, že si samo reguluje hlasitost v závislosti na rychlosti jízdy. Také vnitřní zpětné zrcátko se při oslnění vzadu jedoucím vozem dokáže samo zaclonit.
Inteligentní technika umožňuje také stálé sledování technického stavu vozidla. Senzor v pneumatikách trvale kontroluje tlak ve všech čtyřech kolech a upozorní na případnou závadu. Tuto přednost se podařilo týdeníku EURO dokonalo ověřit – při testovacích jízdách totiž došlo k proražení pneumatiky a vůz ihned hlásil snížení tlaku. V další fázi už displej na palubní desce ukázal pomocí piktogramu protržení kola a zavelel řidiči stop. Kromě toho dokáže 607 také určit interval výměny oleje. Sympatické jsou i další „drobnosti , například stínítko zadního okna, které lze elektronicky ovládat z místa řidiče, nebo praktický systém pro přepravu lyží. Ten spočívá v jednoduché fintě – v přepážce mezi zadními sedadly udělali konstruktéři otvor, kterým se patky lyží prostrčí z kufru do kabiny. Ty pak posádka nemusí mít mezi sedadly „na ramenou .
Největší Peugeot je luxusní limuzína určená náročným uživatelům. Zájemce z řad firemní klientely jistě potěší dvanáctiletá záruka proti prorezavění karoserie a tříletá záruka na lak. Při normálním provozu se údržba provádí u benzinových motorů pouze každých 30 tisíc ujetých kilometrů a u naftových agregátů po 20 tisíci kilometrech.

  • Našli jste v článku chybu?