V online obchodech se prodávaly hlavně knihy, hudba a filmy Většina uživatelů internetu využila možnosti nakoupit jeho prostřednictvím dárky na Vánoce. Jeden a půl milionu lidí si usnadnilo vánoční nákupy a využilo internet. A nedá se říci, že by některá skupina dávala tomuto prostředku přednost ve větší míře než ostatní.
V online obchodech se prodávaly hlavně knihy, hudba a filmy
Většina uživatelů internetu využila možnosti nakoupit jeho prostřednictvím dárky na Vánoce.
Jeden a půl milionu lidí si usnadnilo vánoční nákupy a využilo internet. A nedá se říci, že by některá skupina dávala tomuto prostředku přednost ve větší míře než ostatní. Internetovým nákupům holdovaly rovnoměrně muži i ženy, mladší i starší věkové skupiny, Češi, Moravané i Slezané. Jen 38 procent z nich využilo pro tento účel možnosti internetového připojení v zaměstnání. Čtyřicet procent se s internetem radilo v pohodě domova a ostatní využívali připojení ve škole, na koleji, v internetové kavárně nebo u známých. Vyplývá to z výzkumu společnosti GfK Praha. Necelá polovina - 46 procent - pak využila internet výhradně jako zdroj informací o nabídce, cenách a obchodech, kde se dá konkrétní dárek koupit. Nakupovat se pak vydali do obchodů. Zbývajících 54 procent však nakoupilo přímo prostřednictvím internetu. Více než polovina nakupujících kombinovala online nákup v jedné oblasti s hledáním informací pro nákup v kamenném obchodě v oblasti jiné. Nejlépe se tradičně prodávaly knihy, hudba a videokazety či DVD. Alespoň v jednom z online obchodů s tímto sortimentem nakoupilo dárky 86 procent všech nakupujících. Internet také napomohl k nárůstu počtu mobilních telefonů pod stromečkem. Jeho prostřednictvím nakoupilo mobil nebo příslušenství více než 120 tisíc lidí. Informace z této oblasti vyhledalo před svátky na síti dalších 470 tisíc potenciálních zákazníků. Nejvíc pustili žilou svým peněženkám za internetové nákupy v průměru ti, kdo si vybrali jako dárek bílou techniku nebo elektrotechniku. Celkově bylo ale zákazníků z obou těchto oblastí výrazně méně než klientů obchodů nabízejících knihy nebo hudbu.