Stále rostoucí návštěvnost internetu je minulostí. Alespoň v oblastech, kde je již internet zaveden. Vyplývá to ze studie americké společnosti Adobe. Podle ní celosvětový počet uživatelů internetu bude růst pouze díky šíření technologie do míst, kde dosud chyběla.
„Na místech, kde je internet už zaveden, již dosáhl svého nasycení. Noví uživatelé budou nadále přibývat a stávající ubývat ve stejném tempu. Žádný další masivní růst nových uživatelů internetu nás již nečeká,“ prozradila serveru CNBC Becky Taskerová, šéfka analytického týmu Adobe.
Počet uživatelů celosvětově se dle serveru InternetLiveStats blíží 3,5 miliardám. Ročně číslo stoupá tempem přes sedm procent díky rozvojovým zemím, ovšem růst dlouhodobě zpomaluje.
Podle studie Adobe v USA za poslední tři roky stoupla návštěvnost o 0,1 procenta, v Evropě o 0,3 procenta.
Firmy tak zřejmě budou muset změnit svoji strategii. Samotná přítomnost na internetu neznamená nutný úspěch. „Weby si nadále nemohou myslet, že uspějí jen kvůli tomu, že jsou na internetu,“ dodává Taskerová.
Analýza Adobe vycházela z dat 1,1 bilionu návštěv na 1100 severoamerických a evropských webech v posledních více než třech letech. Asi polovině webů rostla návštěvnost, druhé polovině klesala.
Větší úspěšnost pak měly weby s emailovým marketingem, využívající placené vyhledávání nebo sociální média. Maloobchodníci, kterým rostla návštěvnost, vydělaly průměrně 17 centů (čtyři koruny) na jednu návštěvu.