Takřka 14 procent české populace používá ve styku se svou bankou internet, což za poslední tři roky představuje zvýšení takřka čtyřnásobné. Naproti tomu podle průzkumu GfK sféra elektronického bankovnictví vykazuje pokles zájmu o pevné (12 procent obyvatel) a mobilní (9 procent) telefonní linky.
Největší překážkou většího rozvoje internetového bankovnictví je zatím relativně slabá penetrace připojení. Podle průzkumu ČSOB je internetbanking nejvíce populární u podnikatelů a lidí s vyššími příjmy. Slouží nejčastěji ke zjištění zůstatku, resp. historie konta, a podávání platebních příkazů. Například v ČSOB se platební příkazy realizují z takřka 80 procent elektronicky, u korporátní klientely je to 96 procent. Banky proto uvažují o rozšiřování služeb na tomto poli, třeba ČSOB připravuje systém pro elektronickou fakturaci apod. Podle Milana Tománka z této banky sice internet nemůže nahradit „kamenné“ pobočky, ty by se ovšem postupem doby měly stát hlavně místem pro finanční poradenství.